sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ר ה ן ה ס ע מ 4 1 מוגבלים על ידי המוות , הידע על ידי הבורות , וכן הלאה . ההלכה מספקת את האמצעים המאפשרים להתמודד עם משבר זה , והיא דוגלת בהעלאת התחושות כול , כזו - המנוגדות והסותרות אל מישור של חוויית חיים דיאלקטית כוללת ת האדם והן במגבלותיו . בהעמדת רגשותיו של האדם לבחינה המודה הן בגדול הגוררת בעקבותיה הן יכולת לוותר - ביקורתית לאורה של החוויה הדיאלקטית להים לבדו - על יתרונות הנראים לעין והן הכרת תלותו המוחלטת של היחיד בא ניתן להימנע מן החרדה הנוירוטית שהיא כה אופיינית לאדם המודרני . הרב - התפרסם בזכות גישותיו הדיאלקטיות , ומסה זו , ביחד עם הבאה אחריה , מאפשרות מבט חטוף ונחוץ ביותר אל משמעותה של הדיאלקטיקה ואל הסיבה שבגללה הוא העניק לה מקום כה מרכזי בהגותו . היהדות , אומר הרב , מניחה כמובן מאליו כי האדם יכול לשלוט בעולמו שות " מספקת את הרקע הפילוסופי לרעיון זה . הרגשי . המסה " תיאוריה של רג אישיותו של האדם איננה רק אוסף של מצבי רוח חולפים ; היא יכולה להיות בעלת עומק , אחדות ויציבות . האדם ישיג כל זאת אם יתן דרך קבע את דעתו על החוויה הדיאלקטית של החיים ) כפי שזו הוצגה במסה הקודמת ( , מודעות נאמנות . האדם יכול לעצב את תגובותיו הרגשיות שההלכה מטפחת אותה ב על פי ערכיו , אם יתמיד לשמור על יחס ביקורתי כלפיהן ואם ישלב אותן בתוך נקודת מבט רחבה יותר . פרשנות ביקורתית זו של הרגשות גם מולידה תגובות מורכבות יותר , הן במה שנוגע להיקף הרגשות והן במה שנוגע נה , נקודת המבט הדיאלקטית הופכת את הרגשות הממדיות שלהם . ואחרו - לרב למוסריים יותר , כאשר היא מסייעת להם לצאת מתוך הקונכייה האנוכית והעסוקה בעצמה שבה הם שרויים , לגלות את " האחר " ולטפח קיום מועצם : חסד . אף שמסה זו וקודמתה כוללות כמה קטעים של ניתוח פילוסופי מרוכז , סיכולוגיות חדות , המגלות עומקים חדשים של מתנוצצות בהן גם תובנות פ משמעות במקורות יהודיים רבים . על אף התמקדותו בייסורים , במשבר ובייעודו הטראגי של האדם , חזונו של הרב סולוביצ ' יק איננו חזון פסימי . הוא יוצא מתוך נקודת מבט החשה בערכו ר , רק של כל אדם ובמשמעות שבחייו ואף מאשרת אותם . לאמיתו של דב

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help