sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ק ד מ ת ה ע ו ר כ י ם ה 1 1 הוצאה אל הפועל של דבר מה הנטוע עמוקות , מוסתר ברבדיה שית למחווההעלומים של האישיות האנושית , " פעולת המצוה " נע המספר - שיח - ושמא מוטב לומר : רב - שיח - דרמטית , לחד סיפור נפלא על מרחקים קיומיים חסרי גבולות ועל מרחבים שטרם נחקרו באדם , הדילמות שלו , סתירה וגאולה עצמית . ואבלות " בשאלה : " מה הן ההבחנות על כן פותח הרב את דיונו במסה " אנינות ווייתית שבין שני שלבים אלו של תקופת האבל ? " לדידו , ההלכתית והח בדיקת ההבדל ההלכתי תובעת את חקירת הדינאמיקה הפנימית של המתאבל . ההלכה משקפת את החוויה הפנימית הזו ; אכן , במידת מה , ההלכה נובעת ממציאות המצב האנושי . באופן דומה מעמת הרב , במסה " אבלות ישנה ואבלות חדשה ", בין ה והדינאמיקה של הנורמות ההלכתיות , המווסתות את התנהגותו של המבנ אדם אשר איבד זה עתה את יקירו , לבין אלה הקובעות את התנהגותם של , לבין תשעה באב כלל ישראל בתקופת שלושת השבועות שבין י " ז בתמוז ן הבית . כשעסקינן באבלות כאשר הקהילה מבכה את האסון הקדום של חורב האישית , הולכות המגבלות ההלכתיות ונעשות בהדרגה קלות יותר . במקרה של אבלות קהילתית , האיסורים הולכים ומתעצמים ונעשים חמורים יותר הולך ומתקרב . כדי להבין את התנועה המנוגדת שלככל שתשעה באב ר הרב אל עולמו הפנימי של אבלות היחיד ושל אבלות הציבור חוד המתאבל . האדם הניצב אל נוכח מותו של אדם קרוב מגיב בהלם . אט אט הוא זונח את הטראומה מאחוריו , ואגב כך הולכים האיסורים ונסוגים כחבר בקהילה הוא רחוק בעוצמתם . אך האדם המתאבל על חורבן המקדש דם כזה זקוק לזמן כדי לקלוט את מאוד בזמן מן האירוע ההיסטורי עצמו . א האבל על מלוא האינטנסיביות שבו , ולכן נדרש תהליך הדרגתי ההולך ומחמיר , אשר מטרתו לתרגם את המודעות האינטלקטואלית למודעות רגשית . על כן הולכים האיסורים הכרוכים באבלות ומתגברים לקראת תשעה . באב

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help