sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הברית במחצית המאה העשרים - היהדות האורתודוכסית בארצות 3 1 ( מובּיליוּת ) מצאו את האורתודוכסיה כמגבילה וכבולמת את הדחף לניעוּת אך ביקשו עם זאת לשמור על זהותם היהודית מבחינה , כלכלית וחברתית , הם אימצו את היהדות הקונסרבטיבית כאלטרנטיבה אידיאלית . דתית ואתנית ובין הוויה " דתית יתר על מידה " דוכסית שהיא המצויה בין דרך חיים אורתו היוותה היהדות הקונסרבטיבית זהות , נוסף על כך . בעליל " בלתי דתית " מספר . של דת ( המקובל מבחינה חברתית ) שהוצגה בלבוש , ( אסורה ) אתנית כפי שאירע גם בכנסיות , החברים בבתי הכנסת הקונסרבטיביים הלך וגדל לא הצטרפו מתוך , כפי שהסביר זאת הרברג , ביםאנשים ר . ובבתי כנסת אחרים או ( סוציאליזציה ) אלא כצעד המבטא חיברות , דחף או מתוך שכנוע דתי . השתייכות לחברה האמריקאית עד שחידוד פופולרי קבע כי , בתי כנסת מרהיבים ביופיים נבנו בקצב מהיר משחק ) ' תסביך של ארמונות ' - " edifice complex " יהודי אמריקה סובלים מ בעקבות ( . המתרגם - " תסביך אדיפוס " - " Oedipus complex " מילים עם הגבולות שבין היהדות האורתודוכסית לקונסרבטיבית הובלטו בחדות , זאת הסוגיה הגלויה . במיוחד בהתייחסותן לשתי סוגיות הקשורות בבתי כנסת נהיגו כאשר בתי הכנסת הקונסרבטיביים ה , ביותר היתה שאלת סידורי הישיבה בעוד האורתודוכסים שימרו את המחיצה המסורתית , ישיבה מעורבת בתקופת מעבר זו התאמצו מספר . המפרידה בין עזרת הגברים לעזרת הנשים גדל והולך של בתי כנסת אורתודוכסיים לשמור על מספר חבריהם באמצעות בתי כנסת , מאידך גיסא . והנהגת ישיבה מעורבת " מודרניזציה " תהליכים של אחרים טענו כי האורתודוכסיה המודרנית חייבת לייצב את גבולותיה אם היא זאת ניתן . מבקשת לשמור על זהותה ועל נאמנותם של ההולכים בדרכה כתביעה , על ידי עמידה בתוקף על קיום מחיצה - כך טענו - לעשות , 20 - 16 ראו מכתבים מספר ) המשקפת לגיטימיות אורתודוכסית מינימלית ( . ד את חשיבותה של המחיצה " גיש הגרי שבהם מד הסוגיה השנייה הקשורה להתנהלות בתי הכנסת היתה שאלת הנסיעה וכך אירע , מספר אנשי הקהילות שגרו בפרברים הלך וגדל . ברכב ביום השבת שהמרחק לבתי הכנסת היה לדידם של הרבה מחבריהם גדול מכדי שניתן יהיה

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help