sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ד ם ו ב י ת ו א 4 1 משתלב גם הוא באור שזורע הרב על כיבוד ההורים ומוראם , חובות הדורשות מעשה ותחושה גם יחד . ביכולתו להגדיר מושגים כשם שבידיעותיו בספרות התלמוד הצטיין הרב והבחנות רחבי יריעה , אשר יהיה בכוחם להסביר טווח מרשים של נתונים הלכתיים , כך גם במחשבתו הפילוסופית הוא מפליא את הקורא שוב ושוב באמצעות הקטגוריות המרכזיות שהוא קובע , השיטות שהוא מפעיל העמוקות וההבחנות שהוא עורך , אשר יש בכוחן ללכד את טווח החוויות והחדות .  קודם שנפנה ביתר פירוט אל שש המסות שבספר , מן הראוי להעיר כי הקורא שאינו מצוי אצל המונחים הפילוסופיים עשוי לחוש , שלא לצורך , מאוים טכנית של קצת מן הדברים . הרב עוסק - במידת מה על ידי הלשון המקצועית קנית המשמשת בפיו בעניינים של השקפה באותה לשון חמורת סבר ודיי בדיונים הלכתיים . בדרך כלל , מונחים קשים להבנה הבאים בספר זה זוכים מיד להסבר , ועל כן אל לו לקורא הנתקל במונח שכזה להתעלם בשל תסכולו - מהסברים אלה . ועם זאת יש לומר , כי ביסודו של דבר מצפה הרב מקהלו קיע מאמץ לשם הבנת להש - לא רק בענייני הלכה אלא גם בענייני מחשבה דבריו . הקושי שבמסות אלה נובע מרמתו הגבוהה של הדיון ; שיפור נפש אם להסתייע ברעיון המופיע בכתבי - האדם , הלימוד מן הגאונות דורשים עמל ומאבק . אך בעת ובעונה אחת , מי שיעמוד בציפיותיו של הרב - הרב יר את רעיונותיו יזכה דרך קבע לשכר גדול . הרב , מורה אומן , הולך ומסב המרכזיים בדרך בהירה הפתוחה גם בפני קוראים שאינם בקיאים בכל פרט ופרט שבהצגת הדברים . הסיכומים שיובאו להלן אינם , כמובן , תחליף לחוויית הקריאה במסות עצמן . בדברי הסיום למסה " תורה ושכינה " קובע הרב כי ללימוד התורה נודע ממד חווייתי . את המצג רב הצבעים , לא רק ממד אינטלקטואלי אלא גם

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help