sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ק ד מ ת ה ע ו ר כ י ם ה 3 1 , בהתאם להבנה זו , איננו לדידו של הרב רק מעשהתלמוד תורה כול התובעת את האישיות כולה " . - ת חובקת אינטלקטואלי , אלא גם " פעילו הרב מראה כיצד תפישה כפולה זו של התורה , הקוגניטיבית והחווייתית , צומחת מקשרים נאותים שבין האדם להוריו . כבר במסות קודמות בספר זה הוא מראה כי על פי המסורת היהודית ההורים אינם רק מחויבים להקנות ם גם ליצור עימהם אחדות קיומית לילדיהם ידע פורמאלי , אלא חייבי ולהעניק להם חוויה כוללת המשלבת אותם אל קהילת הברית . מכאן שהקשרים המגוונים שמעצבת ההלכה בין ההורים וילדיהם הם בעבורם בעת להים . - ובעונה אחת גם קשרים אל התורה ואל הא במסות אלה מהדהדים רבים מן הנושאים והשיטות האופייניים לרב . כמו יבוריו " איש ההלכה " ו " איש האמונה הבודד ", מוצגות בפנינו גם בספר בח רוצה לומר : טיפוסים שונים של אישיות - שלפנינו טיפולוגיות מרשימות בצד - שהם מופשטים , עברו תהליך של אידיאליזציה ומנוגדים זה לזה תיאורים חיים ומעוררים . בהתאם לכך נאמר לנו , כי הקיום האנושי עשוי עשויה להיות הורות של אב " ( ; ההורות redeemed " טבעי " או " גאוּל " ) " להיות להים ניתן לחוות כמלך או כשכינה . כאן , כמו - או זו של האם ; את הא במקומות אחרים , אנו שומעים על דיאלקטיקה , קוטביות , אנטיתזות ססים הסתירות שאנו חווים במסגרת המציאות . נושאים מבו - ואנטינומיות היטב במחשבתו של הרב הם גם הרעיונות המרכזיים כי על בני האדם לגאול להים שיעשה זאת עבורם , וכי גאולה - את עצמיותם שלהם ולא להמתין לא להיות . - שכזו תובעת התמסרות לנורמות הא בספר שלפנינו אנו נתקלים גם בהבחנה שהיא מכרעת לגבי מרבית המבוססים על ת , קהילה או נישואין ידידו - מחשבתו של הרב : מחד גיסא מערכת יחסים - צרכים פרגמאטיים או על דחפים ביולוגיים , ומאידך גיסא המבוססת על איחוד קיומי שבין אישיות אחת לרעותה . זאת ועוד : הקשר שבין נושא שהוא מכריע לגבי ניתוחים - המעשה החיצוני לבין החוויה הפנימית ושמחת החג קומות שונים בנושא התפילה , התשובה , האבלות שערך הרב במ - ) אשר הציוויים הכרוכים בהם כוללים רכיבים התנהגותיים וחווייתיים (

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help