sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ד ם ו ב י ת ו א 2 1 להים אלינו ויחסנו שלנו אליו ניתנים לתיאור ולביאור - יחסו של הא בקטגוריות אנושיות סופיות . היהודי למד להודות בנאמנותו ובאהבתו ים באמצעות סיפור מעשיהם של האנשים שהוא לה - הנלהבת לא אוהב ושעמם הוא מבקש להזדהות . האמונה והתיאולוגיה היהודיות קשורות בחוויות סופיות ובקשרים משמעותיים השוררים בין בני אנוש . ומוראם ", כאשר הילד מוצא את מקורו הסופיועל כן , כותב הרב ב " כיבוד הורים באביו או באמו , הריהו מוצא גם את " שורשיו האינסופיים והמוחלטים והמוגבל להים " . תחושת השורשיות צומחת בעולם הסופי , אך היא מביאה למודעות - בא אל " השורש האחד והיחיד " . באופן דומה , מורא ההורים מביא את האדם להיפתח כלפי הטרנסצנדנטלי , ועל כן בסופו של דבר הריהו מעריץ את ועובדו . בקצרה : " דרך פיתוח מערכות נכונות של יחסי אנוש לומדלהים - הא להים , להעריצו ולהתחייב אליו באופן מוחלט " . - היהודי לאהוב את הא בעמודים החותמים כרך זה , עם סיומה של המסה " תורה ושכינה ", מאתר - הרב בחינניות רבה את החוויה שחווה האדם את הוריו במסגרת לימוד התורה אפשר יהיה לעולם להפריז בערכה לחייו ולמחשבתו . לא רק שאנו - שאי פעילות להים ולעובדו , טוען הרב , אלא שמוטלת עלינו גם מצווה - מצוּוים לאהוב את הא להיך " ) דברים ד , כט ( : " לחפש אחרי - " ובקשתם משם את ה ' א - נפרדת להים , לערוג ולהשתוקק אליו , להמשיך בחיפוש בלא לאות עד למציאתו " . - הא ועוד הוא מוסיף ואומר : להים , היא ראתה לנגד - לדעתי , כשקראה לנו התורה לבקש את הא עיניה חוויה דתית מוחלטת , טעם דתי , או , אם יוּתר לי לומר , רגישות דתית או חוויה חושית . אנו נקראים לא רק להאמין להים , לתת בו את ביטחוננו , לציית לחוקיו , אלא גם לגלות אותו - בא ושינו , להשיג אותו כשם שאנו משיגים את האור , בכל חמשת ח לחוש בנוכחותו בקרבנו , לטהר את פתחי ההשגה , כפי שאמר אחד [ , כדי להשיג אותו כאן ועכשיו . William Blake מן המיסטיקנים ]

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help