sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:327

היו "ארץ-סלעים" שאזרחי כך, כדי עד ל״ארץ-תמרים" זקוקה ש״ארץ-סלעים" הדבר, קחהמשווה ? לאיזור להגר מוכנים ורק אך ארץ תובעים אנחנו — ההוא הוויכוח היהודים בשבילנו קיים אינו למזלנו, שהסוג מכך, להסיק אין אך זו . מלה של והממשי הישר במובנה כשרה התיישבות לשם ניצול הוא בלתי-מוסרי כלום בלתי-מוסרי . להיות מוכרח התיישבותי מפעל של השני מסביב אנשים לאלפי פרנסה מתן של אפשרות קיימת בעוד לסמבטיון, מעבר מכרות-ברזל רעב ? חרפת סובלים אנשים אלפי היו זה ובלעדי — במולדתך, לבית-חרושת אפריקנים . או אירופים הםאם — היא ואחת הבריות, כלפי עוול הוא בלתי-מוסרי כשהוא הקולוניאלי העיקרון שאלת ולא במושבה, המשטר שאלת — אחרת שאלה יש לעצמו . ממשיות, שאלות הן אלו ביותר . מופשטות לא אבל מאוד, מסובכות שאלות הן אלו אימתה את כעת המטילה הסכנה, שלושת-רבעי שבעתיים . חשובות הן היהודים ובשבילנו בעוול או בצדקו ההתיישבות, לעניין מסביב באי-הבהירות בכך : מקורה הציונות, על ( שם ) שלו . בשקר או באמיתו שלו, ❖ קילומטרים להם שיש ואנשים, הקילומטר, להם שצר אנשים, של הבעיה הבעיה העולם בעיות שמכל סבור, ואני קיימת . בעיה היא — והותר די שבעים-ושבע, כי חשובה ביותר ; החשובה היאהארץ שטחי חלוקת של מלאכותי, באופן הנבדלת, בצורתה "סוציאלית", הקרויה הבעיה מן למשל, של האינטרסים הגנת ( במקום ה״פרוליטאריים" האינטרסים להגנת העיקרית שהבעיה כן, על לעמוד בעיקר חייבים היהודים אנו העני ) . שלכל כן מחדש, שטחי-הארץ חלוקת של הבעיה היא במדיניות-העולם אחר, אמצעי אין זו ולמטרה — אדמה של מספקת מידה תהיה אומה לשאול, ולא מדי, יותר אדמה להם שיש עמים, מאותם לקחת אלא לאו . ואם לכך מסכימים הם אם ) 1936 . 4 . 3 ״הירדן״, ( ״הבר-הלאומים״, והתיישבות מצוקה 327

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help