sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:438

מן רבערק התופס אתור, כן לא רבים, מיליונים ל ש המהירה קליטתם בשביל למתאים מרובע . מיל לכל נפש 130 כיום בו יושבות ושכבר הזה השטח ! ) 79 — 178 עט׳ ׳ 1940 ישראל״, עם של ״חזית-המלחמה ( ספר * הערבי□ של האפשרית התגובה נעלמה לא ז׳בוטינסקי מעיני כי לומר, צריך אין אן מזרחה . לעבר-הירדן ג□ היהודי היישוב של "התפשטותו" שאיפות על : ולא-יהודי□ יהודי□ בקרב זה בעניין שרווחה הדעה מן הפוכה היתה מסקנתו מצד עבר-הירדן על שהתביעה המקובלת, הכזב טענת היא במיוחד לציון ראויה יותר עודהערבים כלפי "פרובוקציה" משמש זה ודבר ביותר, מחוצפת היא היהודים עיון, ביתר הזה בעניין כשמתבוננים אבל הירדן . מערב על היהודית התביעהמאשר בשאיפות שוגים באופנים לדון אפשר וכלל . כלל למציאות מתאים הוא שאין מתגלה, - מוחלטת בדחייה וגמור מלאה בהכרה החל — ארץ-ישראל במערב להגמוניה הערביות טענות . במה לערבים כאן יש אחרון בחשבון השנייה . ההשקפה על עומדים שאנו וכמובן עבר-הירדן . לגבי בחשבון באה אינה הללו הטענות מן אחת אף אבל של זו "קדושה" דרגת בוודאי . — ״ 1 לאיסלאםהקדושות הערים אחת היא ״ירושלים הבטוזה שום נבואה, שום כוללת אינה הנצרות ) מבחינת ( כמו האיסלאם מבחינת ירושלים למדינתם ולעשותה הקדושה בארץ להתיישבהמאמינים כל על שלפיה שאיפה, ושום לתביעת נותן הדתי הטעם אף ; לכך היהודים את מחייבת היהודית שהדת בעוד הלאומית, בעבר-הירדן . נוגעת הערבים מבט מנקודת זו דרישה אין אופן בכל משקל . יתר היהודים עבר- כלפי כך טוען איש אין לנו, שידוע כמה ועד ירושלים . רק היאלאיסלאם "קדושה" הירדן . זאת לאמור אפשר ערבים אלף 800 כל בשם גם אם מפקפקים הננו ״ 1 תפוס ״המקום שלושה פי גדולתושבים מספר בו ליישב שאפשר במקום מרובעים, ק״מ אלף 26 לגבי שהתיישבו נפשות, אלף 300 בשם ״תפוס״מושג על לדיבורים מקום אין אופן בכל וחמישה . עבר-הירדן . של מרובעים ק״מ אלף 90 של שטח על שהלאום ברור, חותם — בקיצור כלכליות, יצירה פעולות ההשכלה, הערבית, התרבות הערבים בידי עלה לא הזה שהדבר לכך, עדים האדם ובני אלוהים — שלו לקרקע נותן בכך . ניסו גם ואם ארץ-ישראל, במערב עבד-הירדן דווקא הערבית הלאומיות מבחינת גם כי נאמר, אם פאראדו׳כס זה יהא לא ובייחוד ביותר . הערבית התביעה קטנה אליו שבנוגע ארץ-ישראל של חלק אותו הוא מקרב הערבים ידידי אותם של מעיניהם נעלם אינו זה שמצב לתשומת-לב, ראוי שבעבר" מאליו, המובן כבדבר פותחים הם תמיד : ״פשרות״ אחד תמיד הלהוטים הנוצרים, -- משהו, ליהודים ליתן מוכרחים ואם הערבי לכלל שייך שעבר-הירדן לנגוע, אין הירדן באופו הבעיה את הציגו אילו היה ערוך לאין הגיוני מזה . . . לירדן מעבר זה הרי- ליהודים להימסר חייב עבר-הירדן , תביעות שום לערבים להם אין עבר״הירדן על : הפוך 438 שמאל-חירדו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help