sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:326

אולם עת : בכל "וא אפשרי זר . דנר w , הפעם י ( אני יאין עניי בין ןל״ל ? _ היחידה• הנכונה הגישה זוהי גרידא מוסרית מבחינה מה גתי ובלתי-מס באמת תקיף עליון, בית-משפט זה בעולמנו קיים היה אילו ספק . בלא מנם" . היה אז כי - לדאבוננו הצלי״ . לא ש ונמה ם , ! לאיפ 1 . בי " ״ להין הארץ . פני של חדשה חלוקה לבצע ) 1936 . 8 . 14 ״הירדן״, י", לפולניה ( ״מושבות ¥ להיבט לא אבל הבעיה, של היהודי-הציוני להיבט נם ז׳בוטינסקי הגיע מכאן : בלבד זה אחת תוצג הארץ" בעל להיות צריך "מי הבעיה : שכל רבה, חשיבות משום בכך * ש שבעתיים . הדבר חשוב ליהודים ולנו המתקדם ! התרבותי העולם כל בפני ולתמיד בכללו הערבי העם : העיקר על-פי-רוב נשכח ארץ-ישראל, על הזכות שאלת על בוויכוח דוברי' והעמים השבטים בני ומספר מחצית-אירופה על בגודלו העולה שטח, בעל הוא ובכך בכלל : ארץ אין ליהודים שלנו בעוד — מיליון, ארבעים על עולה אינו ערבית מכיוון בוויכוח, נשכח זה מומנט מוסריות . זכויות בדבר השאלה מוחלט לפתרון באה הזקוקים של קניינם להיות חייבת "הארץ העיקרון : את מעולם קבעה לא שהאנושות . . . מצוקתם״ יחם לפי להרקע זו . שבבעיה אחר צדעל לעמוד גם כדאי קניין-מושבות", של "המוסר בעניין נגענו ואם של ליישובו מושבה ניצול להגירה : ובראשונה, בראש התכוונתי, "מצוקה" על בדברי ­ הממ : לשקר זה דבר היה מזמן שכבר תשובה, ניתנת כךעל אולם המדינה . מאזרחי חלק פעולות-התיישבות זמן זה מבצעות אינן המיישבות המדינות בקרב ביותר האדירות לכות של הצרפתי מחברו בולייה, לירוא "חלוצים" . להן שאין משום אולי — במושבותיהן שני בין מבחין נתיישן ) כבר חיבורו כי ( אף התיישבות ענייני על ביותר המובחר הספר מלה — ( אכספלואטאציה ) ״ניצול״ וניצול . התיישבות פעולותהתיישבות : של סוגים למשל . מכונה, או שדה ניצול שמשמעו מדעי, מושג היא בולייה לירוא בעיני אך מאוסה, למכונה . או לשדה ייגרם לא נזק ששום כך, כדי עד ובזהירות בפיקחות לנצלם ואפשר — ההתיישבות של הראשון הסוג את להצדיק אפשר שבעוד סוברים, המקובל לפי מושבה ניצול השני, הסוג הרי — אוכלוסייתן / של העודף את ״זולתך״ אדמת על ליישב לחלוטין . בטוח אני אין בכך וגם אחוזים . במאה בלתי-מוסרי הוא ממרחקים הנקרא שטח נמצא קו-המשווה באיזור שאי-שם, בנפשכם, שערו : להלכה משל הנה אינם ה״סלעיים" "ארץ״סלעים" . הנקראת אירופית, ארץ של קניינה והוא "ארץ-תמרים", שבבתי- כך, על מתפרנסים הם אבל קו-המשווה, באיזור לחיות רוצים, אינם או יכולים את מהם נטלו אילו ב״ארץ-תמרים" . שמקורו התמרים, מיץ את מעבדים שלהם החרושת אמת כלום : מקשה ואני שלהם . בתי-החרושת כל את לנעול נאלצים היו התמרים, מיץ והתיישבות מצוקה 326

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help