sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:212

לעבד השאלה, של המדע את ליצור היה צריד ״ . ״ י צר ׳ ם ינ 1המהעם וזמוני ת א בה ! מפתים אלה -HU ' ” '™ ” '״ ' > ’ צ י ! ' ל ™■ ’ 1 י * "™ I™' ™ ™ "דיים בחיי להתייג- ,■,-צפון, " עינו ב-ל " נעיה על היכן הי-ים . אחרית על בשורה-ההוווה את לנשר חשו ? אל יוצאים בטרם שנים, עשרות אלת . ארוני- של בלינם נתעורר אשר שבקלים, קל היסוס של עקבותיו היכן אלי,- בל הווארשאי כתב-הפלסתר אשר הצהלה, שירת את נוסחאות באלפי לשיר פיהם פתחו בטרם "מה-יפית״י — האמיתי בשמה וקטלנית קולעת הגדרה ברוב-כשרון הגדירה הדבר את מתנים אנחנו אבל יותר, טובים חיים ישראל לעם מבטיחים הציונים אנו גם בסיכוייהם כי היטב, יודעים אלה אנשים ואילו אגדה" זו אין תרצו, "אם שלו . ברצונו ולרצון - והגלות הגוי רצון לא-יהודי, זר, רצון המכריע התפקיד את ממלא הוורודים לי נא תיסלח הבטחותיהם . את הם מבטיחים בשמו הערובה, את הם נותנים זה ולא הפה מן היוצאת המלה אל הוגן יחס לא למצוא אין אלה בכל אך הלשון, חריפות מפני עיניים מסנוור פחד מפחד-אימים, חוץ דבר שום — הלאומי הסבל כלפי יושר״לב במערומיה . האמת ) 270 — 268 עם׳ ( שם, ¥ הצדק היה כמה עד הוכיחה, ברוסיה הגדולה והמהפיכה שנים, כתריסר עברו היהודית . לשאלה פתרון כל בכנפיה הביאה לא זו מהפיכה : ז׳בוטינסקי עם בעיית את השאירו המהפיכה התגשמות שנות חמישי□ שגם יודעים, אנו היו□ הציונית, הציבוריות של גדול חלק אבל קודם-לכן . שהיתה כפי כאובה היהודי□ התעלמו הציוני, המחנה עם הנמנההנוער מן חלק ג□ ובתוכו הנוער, ודווקא באשליה לשגות הוסיפו הם לקחה . את למדו ולא שנתגלתה, המציאות מן גם מזור ותביא לעמי□ שמש-האושר תאיר המהפיכה בעקבות כי המתוקה, היהודי . לעם הגויים, בין כולו שנטמע האנס, הרצל, של בנו : טראגי מאורע אירע 1930 בשנת שגם פאולינה, אחותו של קברו על בורדו, הצרפתית בעיר בכפו נפשו את טרף ז׳בוטינסקי כתב זה מאורע בעקבות טראגיות . בנסיבות מותה מצאה היא מפני שלו הציוני הדור את הזהיר בו ביותר, המסעירים ממאמריו אחד את — שנגזלו כשם ילדיו, את לגזול חלילה, העלולה, האדומה, ההתבוללות סכנת : הרצל של ילדיו — ונטרפו החיצוני מראיה נצרפה . היא משונה ומזהב שבשמים אלוהים לנו הועיד משונה שרשרת כשהוא גם גוי, כשהוא גם — למומחה אותה נא הראו אולם ואפור, מאובק קודר, הוא לא אולם ביותר . המשובח מהמין זהב היא, טהור זהב יכירנה : במקום והוא — שונא, האפרורית את בראותם אשר אלה, הם רבים רעיונות . או מתכות של בעדינותן מבין אדם כל הימים אותם שלנו, הטובים הימים את ואפילו שלנו, החולתוגת את ימינו, של המאובקת עופרת . זוהי פוי, : בהדגשה מעירים תמיד, מופרת ששמחתם הטובים 212 אדומה התבוללות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help