sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:211

השאלה כלפי הסוציאליסטים נעשו זו גורלית עובדה משום האומה . בקרב המעמדות הבורגניות-דימוקראטיות . הסיסמאות מחסידי ובלתי-סבלבים רגזנים וכמה כמה פ ת הלאום ) 237 — 236 ׳ עמ ראשונים״, ציוניים ״כתבים כרך , 1906 והציונות״, ( ״ה׳בונד׳ * היהח-ית-הסוציאליסטית, ה״בונד" תנועת אל מופנים היו אלה קיטרוג דבו-י ברחוב רבי□ מהלכים לה היו לשואה, עד אחר-כך, וגם ימים שבאותם תנועה הסוציאליסטים, לציונים גם חריפים בני-פלוגתא היו ה״בונדאי□" היהודי . באותו חלק נטל ז׳בוטינסקי הראשונים . צעדיהם את צעדו תקופה שבאותה "אחרית-הימים" שבבשורת חוסר-הכנות את בוטות במלים והוקיע ויכוח : הסוציאליסטית מופרזת, בלתי-פוסקת, נעימה איזו בוקעת הבונדאית הספרות של הזאת הסידרה כל מתוך הכלכלה כי סבור, אני חוסר״טעם . כדי עד חוסר״הגינות, כדי עד אופטימיות של עלולה ציונים הסוציאלי של בניתוחם כי להניח, אני ומוכן עדיין, נחקרה לא היהודית דברי - עם זה דבר להשוות אין הרי אבל השחורים . הצבעים מבחינת כלשהי הפרזה להיות אצלם גוזמה ! אפילו אין הבונדאים בעלי-הפולמוס אצל ברם׳ ורודים . סיכויים על גוזמה מקומו על יבוא הכול המהפיכה, תעבור גבול . וללא סייג ללא גדול אחד הלל רק בפשטות את ירגישו היהודי והחנווני "בעל-המלאבה ייפסק, הנישול תתנדף, האנטישמיות בשלום, והולך גדל היהודי ההון — כל-כך רעלא בעצם עתה וגם ברע״ ; לא לגמרי עצמם שלום בקיצור, — מפרנסות עמדות בהדרגה יתפוס היהודי הפו-וליטאריון לאט-לאט, ישראל . . . על כבלתי- הסוציאל-ציונים של מסקנותיהם את לראות היה אפשר ואומר : אני חוזר לצייר אבל הלאומי . מצבנו של יותר יסודית לחקירה ולגשת לא-בדוקות, פזיזות, זהירות, להרדים אדמות, עלי גן-עדן כעין להם מחכה בי להבטיחם, רעבים, של לעיניהם הרי-זהב מקום מכל שהן בשאלות, — וכו׳ הנישול האנטישמיות, בשאלות לחקור רצון כל בהם אחד, בכתם-דיו מהן עצמה לפטור עשויה מובהקתשטחיות ורק עד-מאוד, סבוכות ואמונה פקפוק, מכל גמורה הסתלקות החשוכים להמונים להטיף — בלבד, ב״הכחשה״ אפילו מפורשת . מוסרית לזכות אדם זקוק האלה הדברים לכל הרי — הטוב, בשכן שלימה אנחנו מסתמכים הרי שלנו, הפסימיות מבחינת הסאה את מגדישים הציונים, אנחנו, היינו ; אלה בימינו גרמניה צרפת, גליציה, של דוגמאותיהן על סבל, שנות אלפי של ניסיון על תועלת, לו תצמח מקום ומכל — עצמית, להגדרה לזהירות, העם את אנו קוראים וסוף-סוף היסודות, הם אילו הניסיון, מהו הדוגמאות, הןהיכן אבל צדקנו . שלא יתברר אם אף עוד שכמותו אושר, על היהודי העם באוזני בהיגבאם אלה אגשים מסתמכים שעליהם דבר איבה, ועל הסתה על הקץ יקיץ כי לעם לערוב בידם רשות מה מימיו ? ראה לא חסרי-מגן ותמצאנו חדשה סערה תתחולל מחר אם לאומי, לפירוק-נשק כקריאה שכמוהו שרועים ההבטחות, מן משישיםאחד אפילו להבטיחאומר שגומרים לפני וחסרי-הכנה ? אדגמה התבגללגת 211

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help