sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:318

משמעת בלא תכן ת לא אחידה הסתדרות כי המקובלת, הטענה את כמובן, אני, יודע הכללי . לעניין ולהזיק אנראכיה ליצור פירושו : - נבדל״ באופן ״לפעול וכי כפייה של מדי מיכאנית הבנה זוהי להם : אענה אם הטענה, את המשמיעים אלה לי יסלחו אולי והדרכים מרובה, במידה גמישה היא הציונות לאמיתו-של-דבר, ושיטותיה . הציונות של כך . כל פשוטות וכלל כלל אינן למטרתה המובילות מקווים . ואנו קצר, זמן לפני רק זה בכיוון הצלחנו הציונית . בתנועה בשלום אנו רוצים המחוננת גדולה, תנועה יצרנו כך לשם לא אך יותר . אף נצליח הקרוב בעתיד כי לטמיעה עצמנו את שניתן כדי הרגיל, מגדר יוצאת ובמסירות-נפש גדולה בהתלהבות ידידותית . סביבה בתוך אפילו — ולהתבטלות ) 1935 . 1 . 29 ב״הירדן״, ( מובא עולם, של ברוטו אז עמדה הציוניות ההסתדרויות שתי ב-ן הקיטוב שאלת ברפרוף רק בה נגענו אנחנו רשימות . בעשרות עליה דעתו נתן וז׳בוטינסקי לתוך מלהיכנס פטורי□ עצמנו ראינו כי העקרונית, בזווית-הראייה ובעיקר פוליטית . ואינטריגה טאקטיקה של הצר המבוך בתנועת — הציוני במחנה הפירוד של האחר למישור בקצרה נעבור עתה הנמקה ובאותה פראגמאטית גישה באותה שוב נתקלים אנו כאן הפועלים . : זיבוטינסקי את שהינחתה ״חילונית״, באופן — ציבורית שאלה כל על לדון יש בו אופן, באותו לדון יש הזאת השאלה על מנהלי מצד לא בפרט מתנגדינו, מצד והיגיון לקרירות מצפה אני אין והגיוני . ושקט קריר עובדי אנו, ידידינו מצד אבל קיומה ; את לעת-עתה הממשיכה ה״כללית", ההסתדרות ובתכלית צונן ביישוב-דעת מעוור, יצר בלי בעניין יתבוננו כי לקוות יש ובית״ר, הצה״ר הסבלנות . בהסתדרות "קדושה" כל אין אחד, מצד אחר . מטבע כלכל זה למטבע צדדים שני הוא קיים ארגון שכל אומרת, זאת אין אך הפועלים, ארגון נחוץ כמובן, הקיימת . העובדים זובאטוב הג׳נדארם על-ידי נוצר ברוסיה, שנוצר הראשון הליגאלי הארגון טוב . ארגון תועלת תועלת, מקצת הביא הוא גם אולי כי אף — לגמרי טוב היה ולא גאפון, והכומר אלא הזאת ההשוואה את מביא אינני בו . רצו לא שיוצריו ובכיוון יוצריו, לה ציפו שלא צריך טוב, איננו ואם טוב . ארגון הוא פועלים ארגון כל לא כי וראיה, דוגמה לשם יותר . טוב חדש ארגון ליצור צריך מבפנים, אותו לתקן אי-אפשר ואם מבפנים . אותו לתקן ומצוות קדושה כל בדבר אין טוב . שאיננו הראשון, הארגון את להרוס אף או ולהחליש לא . ותו ציבורית תועלת ושל חברתי צורך של שאלה היא השאלה תגע . אל עובדים הסתדרות רק במדינה להתקיים צריכה שתמיד ב״עיקרון", גם קדושה אין סיבת מפני אם, לא . ותו חברתית תועלת של שאלה זוהי גם שלוש . ולא שתיים ולא אחת שכירים . בשכר העובד הקהל בקרב השונים המחנות בין להשלים אי-אפשר כלשהי, 318 וקדושתה מסגרת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help