sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

לדוגמה שהיו אצילות, דמויות בעבר בה נתגלו ושכבר מעודנים, מחשבה כך, על ומצביע ז׳בוטינסקי בא וכאן שלאחריהן . ולדורות לבני-דורן ולמופת אמיתיים אבטיפוסים דווקא היהודית בהיסטוריה היו ספור מני שרבים ושגם בה, להכיר רצו לא שהגויים תגלית, — רבת-הוד מלכותית לאצילות ה״פטריציאניות" ואף-על-פי-כן, אליה . ליבם את שמו לא עצמם היהודים — להכחישה שאין עובדה, היא היהודית בפסיכיקה באצילות-הרוח, הוא טמון "אריסטוקראטיה", למילה מובן עוד יש אם כי דורות" . . . "דורי דורות . דורי של מזיכוך מליטוש, מעמקת, ממחשבה שנובעת מעודנת, — דורות ארבעים שלושים, עשרים, באירופה : המלכויות בשושלות העתיקה את טלו אבל אופקיו . הכפר שאופקי שתיים, על בהמה הבור, האיכר את מוצאים מזה הלאה השמונים שהסב יהודי, דלפון יימצא לא גיו-יורק של ובאיסט-סאיד וארשה של בנאלווקי מאבות- קיבל לא עולם, של כבשו׳נו על תהה לא בשדה-הרוח, חרש לא שלו, המאה שלו, היה אילו פרא-אדם . לבין אדם בין הבדלה של והגות, עיון של מורשה הקדמונים אבותיו יודע אינו העולם אבל ליהודים . שם-נרדף זה שם היה "אריסטוקראטיה", למילה טעם אחד כל של בעורקיו זורם המלך דויד של שדמו אנו, כי שכחנו . בעצמנו אגו כי — זאת לא ופנינו ברחובות מתרוצצים אנחנו והיום אותנו . ל״ממזר" לחיים הרשינו מאתנו, אתמול רק כאילו זה, את זה ודוחפים ורועשים וצועקים מכופתרים . לא ובגדינו רחוצים ונפתל פנים אל פנים עמהם דיבר שאלוהים מחוקקים, של יורשיהם אנחנו, — נולדנו, העולם של בשדות-הקטל לנוע היינו שצריכים אנחנו, — שפתותיהם את ונשק עמהם עם אבינו, יעקב של הנשר עיני עם ואדיבים, שלווים וענווים, גאים כנושאי-הניסים, . . . היאור חוף על הנביאה מרים של הענוגות ידיה עם גדעון, של והאדיר הכבד מצעדו ) 274 ׳ עמ בן-דורי״, ״זכרונות כרך 1 1928 . 2 . 3 ״היינס״, ( ״טיומקין״, * של הנאצלת דמותו היתה האריסטוקראטיה על זו מסה של נקודת-המוצא וראשי ומראשוני ובארץ-ישראל, ברוסיה הציוני□ ממנהיגי טיומקין, זאב כתר את ז׳בוטינסקי תלה שעליהאחרת, דמות הרוויזיוניסטים . הציונים זכויות למען נמרץ לוחם סלזזברג, ה . עורך-הדין הוא האריסטוקראטיות, אישיותו של האציליים הקווי□ אתתיאר ז׳ המהפיכה . שלפני ברוסיה היהודי□ : שבה היהודי ולצד לאריסטוקראטיות ביחס שלו ה״אני-מאמין״ על וחזר שבאורח בני-אדם, מפי מקדם בימים עוד שמעתי זאת גדול . אפרתי-ברוח : אחד קו יעוד שיפרש עליו, חזקה עמך, הסכם איזה לכלל בא סלוזברג "אם בו . תלויים היו אחר או זה ביותר הנרפים תירוצים" . על מחשבה בלי בנדיבות-לב, אתה, אותו שמפרש כמו זה הסכם אותך, מקבל בחלוק לא עצמו הוא אמנם לאדם . לו קל — ״במחיצתו אומרים : היו חברים כשני נשו׳חח והבה בחלוק, שאתה בנפשך, דמה מיד : מציע כביכול, לך, אבל אשר בני-אדם, מצויים החברה שכבות בכל כי כלשהו, במקום אמר גובינו מבית-הספר" . אריסטוקראטית 99

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help