sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:429

שבכל היפה אפשר וכשרונותיו . כוחותיו במלוא עם שנה, אלפים שלושת לפני אלוהים כזה עם מתגלגל הנר . — האדמה פני על מקום עבורו נמצא רק אילו והאומות, השבטים שיתנחם הוא הדין מן כי אוזנו, על ולוחשים ז האבדון של האחרונה התהום אלי במדרון חשבונם על אחדים תריסרים של במותרותיהם ציון, ושיבת מצרים יציאת במקום ב״עלייה" ולכליה . לחורבן דינם שנחרץ לרבבות,אומללים אדם בני של ( שם ) * י השואהאת מראש ראה לא בעצם זיבוטינסקי כי הטענה, את שהשמיעו יש ספיקות היו לז׳ אמנם עולמית . מלחמה שתפרוץ האמין, לא הרי כי המתקרבת, לפתוח הצדדים מן צד יעז המודרניים, אמצעי-ההשמדה התפתחות נוכח אם ­ לרוד מראש . ולשער לחזות אין כלל ההרסניות שתוצאותיהם במעשי-איבה, כל את הם משיגים הרי כי במלחמה, צורך כל אין — אז סבר כך — ני□ "אלא מלחמה . ללא גם אחתאחת מטרותיה□ כל את ומגשימים מבוקש□ לנו, ) . 1939 . 6 . 18 ״המשקיף״, המתיחות״, ( ״פגה מאוד״ רע יהיה ליהודים שלנו השתים-עשרה השעה כבד ושמא — האחת-עשרה השעה צלצלה כבר ליהודים, — 7 הסוף כלומר — ! האחת-עשרה השעה מןיותר מאוחרת כבר השעה כי אני, חושש לעיתים האמת, למען הסוף . — כלומר חצות-הלילה, כלומר השתים-עשרה, השעה צלצלה כבר הנה כי ייתכן בספרים גם ■הרי זאת, מלבד קשים ; זמנים עברו עצמו עליו אשר לדור, הנני בן אני — הזה כיום אנו חיים שבה כזאת, תקופה אולם ז טראגיות תקופות אודות על קראנו היהודים אצל רק ולא ! המוזרה הפאסיוויות הוא שבה החידוש בשבילי . גם היא חדשה הם, יודעים רבי-העוצמה . הנוצריים העמים אצל גם אלא החידוש ) , מן הרבה היה לא ( בכך את בבירור יודעים באה, היא מניין הם, יודעים קשה, תקופה עליהם ובאה מתרגשת כי אותו זה הרי דבר . עושים ואינם — ממנה להינצל כדי לעשות, עליהם היה לכאורה אשר אח לו שאין רע, פגע של צורה העולמי למצב המשווה הרצון, של נדיר חוסר-אונים את להשמיע התחיל הגדול השעון כולנו . את אדרה מכשפה איזו כאילו דומה, ודוגמה . למלאך ומצפה יושבת והאנושות הקץ, ומתקרב הולך הנה : השתים-עשרה השעה כי קודש, באמונת האמנו שתמיד היהודים, אנחנו אנחנו, זו אנושות ובקרב — המוות . האתיאיסטים, גם שבתוכנו, הכופרים גם יוצא-מן-הכלל, ללא הננו : בני-אלמוות אנחנו עדינו כי אינסטינקטיווית, הרגשה מתוך בכך, היינו בטוחים כולנו - המומרים אפילו זאת ? . . . ובכל — תגיע . לא השתים-עשרה השעה היא זו שעה בלבד . אחת-עשרה השעה תהא-נא הזה . החשש מן נתנער כי מוטב אולם את לעשות ניתן עדיין מסביבנו, להתבונן האפשרות קיימת עדיין האחרונה . השעה השלהבות שעדיו כלשהו, מקום אחוז-הלהבות באופק למצוא ניתן עוד שמא המהיר . החשבון להינצל . ננסה עוד ואולי הגיעו, טרם עמנו חי הנוכחית המאהשל הראשון בשליש מהי" "להציל היא : הראשונה השאלה 429 ח א ו ש

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help