sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:204

שואף פלוני גזע ואחד : אחד כל וידירה ״,,״ l י י אחד כל למדינה . להיות וגזע גזע כל ישאף כן על בעל-הבית חלשה במידה — פלמוני גזע לכד ,•,•לי״וד ״ ! 1 ע ת . הב בעל לכר׳ הדרושה ה״עקשנות" בו שיש מפני שאת, ביתר בכר . היא ך »ר נםסעק , א " נאוו אי א" " - ל, א-נוח" ל ש״ י״יש א״ד 0 מקו יננל , לי . ח 1 נ . ש יגיש , שלי במיינתן שיק ״י■ הבית . בעלי שהם לשכניו, לפעמים אלא לעצמו, לו לק לא לי או נוח - א ל ) 162 - 163 ענד וחברה״ . ״אומה כרך ; 13 5 193 י "י - יייט" ,",י," . ק ׳ איל ׳ ניח לא ״ . כ . " 32 , היינט הישראלית״, ההיסטוריה על ( ״הרצאה לא שנה לאלפיים קרוב שבמשך היהודי, העם על כזו גישה להחיל ניתן כיצד ליהו- משאבדה כי, הורה, ז׳בוטינסקי ? מדינה שבחיי ה״נוחות״ טעם אתידע אמצעים לעצמם ליצור הלאומייצר-הקיום דחפם הלאומית, הטריטוריה דים הטריטוריה, במקום הזרה . הסביבה מפני עצמי ד ו ד י ב כ המשמשים שונים שטח בחסר, לקוי ג□ ולו צר, גם ולו מיוחד, הווי שלשטח לעצמם הם ייחדו : ״שלהם״ כבסביבה בו לחיות שיוכלו ובלבד — בדמיונם אלא קיים אינו שאולי המעשיות המצוות כלל כמובן, הוא, ביותר, הרב בכוח המשפיע אמצעי-הבידוד, המקיפות-כול, המעשיות, המצוות רשת את דווקא בגולה היהדות פיתחה ולכן הדת, של מפני ושעל צעד כל על הקהילה חבר את שתשמור על-מנת אותה, והכפילה הרחיבה אף הסביבה . עם אינטימי מדי יותר מגע אנחנו יצרנו הגיטו את . . . המיוחד היהודי הרובע , ו ט י ג ה היה השני אמצעי-הבידוד בשאנחיי האירופאים מתיישבים שבגללה עצמה, סיבה מאותה הטוב, מרצוננו בעצמנו, עצמיים . חיים הסימטה, של המקוצץ בתחום כאן, לפחות לחיות כדי מיוחד : ברובע במינו המיוחד שהאופי שמענו, כולנו הכלכלה . שימשה שלישי כאמצעי-בידוד היינו ביניהם אשר העמים הדיכוי : מן תוצאה הם היהודית הכלכלה של והחד-צדדיות למשרות לא המקצועיים, לאיגודים לא לחקלאות, לא לגשת לנו הרשו לא שוכנים האמת לא אבל אמת, זוהי למסחר . מסויים בזמן כולנו נתכנסנו כך משום — הממשלתיות "ויטו" של בצורה בא הוא תמיד לא אבל העיקרי, התפקיד את כאן מילא ה״דיכוי" כולה . מעצם שנבע ה״דיכוי", היה בהרבה מזה חשוב המחוקק ; או השליט מפי שיצא מדעת, מרצונו היהודי, בגולה . היותנו של עצמה העובדה על-ידי שנגרם הדיכוי — המסיבות כוח "עם-הארץ" על-ידי שנתפסו הכלכליים, התפקידים מן אינסטינקטיווי באורח התרחק הוא, סלידה אותה מחמת — ובמקצת נפש, ירצחוהו או יגרשוהו פן פחד, מתוך — במקצת כשבאו : בתנ״ך מוצאים כבר אנו לכך רמז הסביבה . עם אינטימי מדי יותר מגע מפני עליהם לדעתו, במה, לעצתו, ושאלו "גולה" ) של הראשון ( הניסיון למצרים יוסף אחי מצרים תועבת כי — - - - - עבדיך היו מקנה אנשי ״ואמרתם : אותם מלמד הוא להתעסק, צאן" . רועה כל ) 26 — 25 עם׳ , 1937 היהודי□״, שאלת פתרון — עברית ״מדינה ( ספר מרציו התבדלות 204

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help