sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:311

האופנה אל ולשוב הזאת המסוכנת המלה מן להימנע מוטב כמה מוטב, שלנו . התנאים את לא משרתים, אלא אינם ושרים נשיאים כי סברו, כאשר עשרה, התשע המאה של הישנה תנועה או מדינה שמש . משרת, אלא אינה בעצם "מיניסטר" הלאטיגית המלה מנהיגים . "מנהיג" . ידי על- לא שמשים, על-ידי מנוהלת היה אילולא לוויכוח, אפילו ראויה היתה לא לדיקטאטור לגעגועים בקשר ההבנה אי משמאל . והן מימין הן הנוכחי, בעולמנו רב ייצוג לה שיש עולם, בהשקפת כאן מדובר הוגו . וויקטור גלאדסטון גאריבאלדי, לינקולן, כמו מתופעות ההיפך היא זו השקפה חירות . לו תנו חסרונותיו ; כל חרף "אול-רייט", עקרונית הוא האדם כי האמינו, בזמנם גם יעשה אמנם אז הרי — הצבעה ושל זכויות של שוויון לר תנו עצמי, שלטון לו תנו של תקופות ייתכנו אמת, למדי . הגון עולם ייצור בסופו-של-דבר אבל רבות, שטויות אבל : לאמצעי-חירום זמנית יזדקקו בהן אשר חברתית, מחלה של תקופות מצב-חירום, דור לכל כלל עושים אין — יוצאים-מן-הכלל מאמצעים פיזיולוגיה, עושים אין מתרופה ואורגאנית עקרונית היא האנושות לפיה הפוכה : תפיסה בכיפה שולטת היום אולם ודור . באמצעות האדם, את "להנהיג" יש : עצמית והגדרה חירות לה לתת ואסור ואווילית, רעה זה אין העולם . . . ואת האומה ואת שכניו, ואת עצמו את יקבור — [ לא ואיסור, פקודה כי לומר, רוצה רק אני אופנותיה . ועל העשרים המאה על ביקורת למתוח מתפקידי לפניה, קידה להתוות רוצה איני בה, מאמין אינני בעיני, חן נושאת אינה הזאת האופנה ובמיוחד לדיקטאטור . הנכנעים אלה, את מעריך ואינני "מנהיג", כל אחר ללכת רוצה אינני העלם עינינו לנגד עוד כי בטוח, אני שיתמיד . עניין היא הזאת שהאמונה מאמין, אני אין תיעלם . © ) 1932 . 9 . 9 ״היינט״, רעדע", א פון ( ״פרקים ¥ חושבים, הם דבר-מה . בידו שעלה אחד, מכל להתפעל משוגה נטייה להם יש בני-האדם דבר, של פירושו הרי הצליח, אם פשוט : בשר--ודם בידי דבר-מה שיעלה שאי-אפשר ׳מזיק׳ "בוודאי ההמון . אצל הצלחה לכך, נוסף היא, הצלחתו אם בייחוד הנהו . שגיבור ביקורת דורש אני לו" . נשמעים היו לא הרי כן, אלמלא — האנשים טוענים — הוא גדול טיפוסים "נביאי-שקר", של עצום מספר יודעת העולמית ההיסטוריה זו . אמונה-טפלה על מפני שמותיהם, אל מצרפים "שקר" התואר את שנכשלו : מנהיגים ובכלל כשבתאי-צבי, משכו כולם ואולם יותר . אדיבים תארים בשבילם מוצאים היו הצליחו, אילו נכשלו ; שהם לעיתים נוכחים ומחשבותיהם, דבריהם חייהם, על וכשקוראים גדולים ; המונים אחריהם רק מהם ורבים קטנים . בני-אדם סתם או מאוד רגילים בני--אדם אלא היו שלא קרובות, "הצליחו" . לא במקרה שרובם החדשה, ההיסטוריה מן בפרק נעיין-נא העתיקה, בהיסטוריה נחטט שלא כדי "בן-אדם" על אלא קטן", "אדם על לא מדובר וכאן עיניהם . לנגד אותו ראו הקוראים של "הצליח" . לא לבסוף אם אף אותו, מכבדים הכול ואמנם הכול, מצד להוקרה הראוי אמיתי, 311 "מנחיגיזם"

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help