sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:200

מפוקחת שראייה אמונה הבלתי-נשכח, המנהיג של הגדולה אמונתו את בהעלותו עליה ; להעיב כדי בהם היה לא בדרכו, שנערמו ואבני-הנגף המכשולים וכל מפוקח רוח אנין אצל תיאמן שלא כמעט אשר תכונה מבורך, היה אחת נפלאה בתכונה להאמין . הכישרון כמוהו : בו זמן, היה ואמנם ן שלו ל״נאיוויות" ללעוג הבאים-אחריו בשביל ביותר קל זה היה את הבין לא אשר אדם, הנה : רם בקול — פשוט ולעיתים בהחבא לעיתים לו, לעגו לעוג חיבר הרי הצ׳ארטר . את לנו שיתן השולטן, את "לפתות" אפשר כי האמין, הרי המציאות . ארץ את לעשות יהיה ניתן שנה כעשרים בתוך כי כתוב, ושם "אלטניילאנד" . את קרקעות של שאלה אפילו אין ערבים, בעיית אין הפרעות, אין עברית,• למדינה ישראל נאיווי ! ושוקי-יצוא . הפילוסופיים" ה״סיפורים ואת ה״פליטונים" את קרארינא אדרבא, ? נאיווי הרצל 1 נאיווי סקפטיציזם שכזה, מעמיק-חדור אנאליטי מוח בספרות תמצאו רחוקות לעיתים אך שלו . , ומאשר נאיוויים לחולמים ביחס כזה מוחל-כול "אבהי" הומור שנים, אלף בן כזה עולם . - היה מסוגל שביורשיו . כשנובים וסקפטי חריף היה הוא היה . לא דווקא נאיווי אדם לא, ביחס וגם "בלתי-אפשרי" . הוא זה שרעיון שניים, כפול כשניים ולהוכיח, רעיון כל לנתח הוא, כביכול . חריפי-המוח, יורשיו דווקא שהיו כפי וכלל, כלל נאיווי היה לא לציונות האמין, לא הוא לאומית . מדינה בלעדי לאומיים חיים ליצור שאפשר האמין, לא למשל, שאנו זה — ״צ׳ארטר״ בלי גדול התיישבותי מפעל לבצע שניתן הללו, שמאמינים כפי בריא שכל-ישר של באינטואיציה ראשון, במבט קולוניזטורי" . "משטר היום לו קוראים יורשיו אשר תנאים, אותם — הציונות של העיקריים התנאים את הוא ראה ומפותח, היום . עד הבינום לא ה״ריאליסטים" הבורא . על-ידי שניתן מיוחד חסד כישרון, הריהי אמונה האמין . האמן אבל את מלראות עיניו את שיעצום וכלל כלל הדין מן זה אין כישרון, באותו שנתברך מי לכם, לספר יוכל רבות שעות אותם . רואה הוא להיפך, דרכו . על העומדים המכשולים של פסגותיהם לכל ומעל ראות, מרחיק מבטו אולם מכשולים . אותם ומאיימים גדולים מה הושגה . שכבר — הסופית המטרה את הוא רואה דרכו, על העומדים הסלעים, צוקי ) ® 1933 . 7 . 14 מאמענט״, "דער ( "הערצל", - ההרגשה, נע להשתחרר יכול אינו הרצל, על ז׳בוטינסקי שכתב מה בכל המעיין גם אם כי בדבריו, והעריך תיאר הרצל של אישיותו את רק לא שבלא-יודעין שבתקופת לכך, נוספת דוגמה האנושית בהיסטוריה מוכרת א□ ספק עצמו . את הנפשית ריקמת□ בכל כל-כך דומי□ שה□ מנהיגי□, שני לעמם יתגלו דורות שני בני■ על קרינת□ בעוצמת התעניינות□, בתחומי בכשרונותיהם, והאידיאית, בקרב נשתרש בכדי לא בטרם--עת . ומותם גורלם בטראגיות ואפילו דורם, השיר דברי את קברו, ליד או אזכרה בערב לדקלם, הנוהג ז׳ של תלמידיו : להרצל ז׳ שהקדיש 200 חרצל

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help