sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:91

משפט- התובעות הבוחנות, ה״ינוקות" של השאלות על בתשובה הוא יגיד מה — ריקות צדק ? האדמה . פני על סופת-רעמים חלפה שבימיכם אומרים הם ישאלו — לנו, ספר — זה, מסע-מלחמה על לנו ספר חדשים . בנתיבות והוליכתו העם את גרפה ההייתה, ריעננה, ה״הגדה", של במילות ויגיד ראש ירכין והלה — ומעללי-גבורתכם . הרפתקאותיכם על עברה כן, נשארתי . ובעבדותי הייתי עבד היינו . . . עבדים — בושה : מחמת נחנק כשהוא 1 מאורת-הכלב קיר-מאורתי, מאחרי מפניה התחבאתי אני אבל וברעש, ברעם בזמני הסופה על-יד בשרשים נאחזתי אני אבל בדרך-השחרור, עמי את וסחף זרם-ההיסטוריה בשטף בא יודע . איני כלום ראיתי, לא וכלום עשיתי לא כלום נשארתי . הגדה ועל החוף, חושב וכשאני : בו הודה עצמו שבעל-הדין זה, מקלון גדול אדמות פני על קלון יהא ולא שחוגגים אלה, כל של וליבותיהם ליבי — וחרדה זוועה של רגש ליבי מתמלא — כך על רקעו — כוח-חזי : בכל אליהם לצעוק רצון לי ויש חג-נעוריהם . את ידי על הזה כיום הרגע . את תחמיצו אל הפטיש, את מידכם תשמיטו אל הברזל ! את רקעו הברזל ! את וחשבון . דין מאתנו ויתבעו נכדינו יבואו ואז יגיע . ליל-פסחנו גם כי ) 186 — 184 עמ׳״רשימות״, כרך , 1905 ! ״, הברזל את ( ״רקעו ¥ — יותר מאוחרת בתקופה — לז׳בוטינסקי שימש נוסף מסורתי יהודי חג הולמת ברכה ידע לא ז׳ ראש-השנה . חג : לאקטיוויזם להטיף נאותה הזדמנות ישראל . ע□ גאולת למען הפעילות ברכת מאשר החדשה, השנה לקראת יותר : כתב תרצ״א ראש-השנה ערב האובייקטיוויים במאורעות תלוי אינו תקופה או שנה של האמיתי ה״טוב" כי סבורני, נשיב אשר ובתשובה אותם קיבלנו בו באופן ב״תגובה", אלא בהם, שיחולו או שחלו אתם — ותחתמו תכתבו ״קל״ : אם כי ותחתמו׳ תכתבו ״נפעל״ : אינה ברכתי עליהם . הוא . בידו זולתכם לא בידכם, עתה כי — בימינו כך לא עמנו : גורל ו״נחתם" ״נכתב״ היה שבהם הימים . . . עברו נשלם . — שנחתום ומה יישאר, שנכתוב ומה ״חותמים״, ואנחנו אותו ״כותבים״ אנחנו ) 1930 . 10 . 1 היום״, "דאר ", ׳נפעל׳ בנין לא ׳קל׳, ( ״בנין ¥ ראש- ערב שנים, שלוש כחלוף שנשא הברכה לדברי מעל מרחפת רוח אותה : תרצ״ד השנה מאושרת : משמעה תמיד לא — ״טובה״ שנה אבל ; טובה שנה לזה זה מאחלים כולנו — לעג של צלצול משום בזה היההרי — ״אושר״ לזה זה תמיד לאחלאם שלווה . או לחול צריכים שאין כול, קודם פירושה, הרי ו״שלווה" הזה ? כיום באושר מאמין מי מאתנו למישהו אם עדיין, הוא גדול וספק ל״שלווה״« מפריע שינוי כל שהרי שינויים . אקטיוויזם 91

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help