sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

המנוגדיםיצרים שני בין מעניינת התנגשות של בספר, לזיכרון שנרשמה הראשונה, הדוגמה את למנוע הוקף בכל שהחליט — והשני שונאיו, זרע להשמדת השואף האחד לזה : זה יציאתם . ) 56 — 55 עם׳ , 1940 ישראל״, עם של ״חזית-המלחמה ( ספר * אל ז׳בוטינסקי מגיע ה״סובייקטיווית" האנטישמיות של קלאסי ומתיאור מנסה ז׳ אשר ה״אובייקטיווית", האנטישמיות אל — המטבע של השני הצד : האנושי הטבע של כפועל-יוצא מסויימת במידה להבינה והמשתנה השוטף הקדחתני, החולני, האופי את להבליט — היא המחבר של מטרתו מ״אנטישמיות- להבדיל בני-האדם", של "האנטישמיות לה קורא הוא אשר התופעה, של ביותר . נוראה גם כך משום ודווקא — ובלתי-משתנית מתמדת יציבה, שהיא הדברים״, בין בהבדילו נורמאלי, אדם כל בה שנוהג האינסטינקטיווית, ההפליה באותה — מקורה מן זה אין דווקא ; שנאה של רגש זה אין בחוץ . העומדים הנכרים כל לבין ובשרו" "עצמו נמנום של במצב תהיה הזאת שהנטייה אפשר אמיתי . שאט-נפש משום בו שיהא ההכרח, חריפה התחרות לרגל רק תתעורר היא ; דורות במשך רודמת ותישאר נורמאליים, בתנאים העומד הנכרי לבין "אחיו" בין לבחור לאדם צורך כשיש השובה, טובת-הנאה איזו לשם בשצף-קצף להתלקח מוכרחת היא אין אז וגם העצמית . ההגנה חוש יתעורר אז — מבחוץ ואדיבה מנומסת שתישאר אפשר להתלקח ) ; עלולה שהיא ( אף-על-פי אוכלת לתבערה רוח הרוח . אלא כאן, חשובה הצורה לא הפנימית . . . במהותה רחמים ללאאבל חוץ, כלפי אינו היהודי שכנו כי לעוקרה, שאין הכרה "גוי", כל של בליבו הנטועה ההכרה — היא זו יחסי- בפני מכשול משמשת היא אין כשלעצמה ; מזיקה אינה זו הכרה ובשרו" . "עצמו הוא החברתי ה״אקלים" עוד כל ידידות, בפני ואפילו הדדית עזרה בפני הוגנים, שכנות היהודי . בשביל מוות של לגזר-דין הופכת היא המזרחית אירופה של ב״אקלימה" נוח . ) 58 — 57 עם׳ ( שם, * ה״אקלים" מדוע בני-עמו, באוזני במיוחד מלהסביר, נלאה לא זיבוטינסקי נזר-דין-של-מוות בבחינת הוא במזרח-אירופה, ששרר והכלכלי, החברתי הטכניקה שכלול של הבלתי-נמנע התהליך את תיאר הוא ליהודים . בני-כפר ויותר יותר מתפרצים שבעקבותיהם החקלאי, והמיכון החרושתית דווקא התפוסים והאינטליגנציה, הבינוני המעמד מקצועותואל העיר אל העירונית האוכלוסייה מן אחוז 30 כ- היוו ( הם היהודים בידי מרובה במידה בכול . הכול של מלחמת-קיום : והתוצאה בפולין ) . ומחריפה הולכת והיא בלתי-נשמעת, במידה החריפה העבודה" "מקומות על המלחמה מן "ליפול פאטאלי, באופןבשבילו, המקום שחסר מישהו, נאלץ ורגע רגע בכל ליום . מיום הנופלים . לקרבנות הראשון תמיד הוא היהודי - פאטאלי אופן ובאותו הימה״ . האניה אנטישמיות 88

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help