sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:196

ה□ זה . ממין לאשליה בהלסינגפורס, אז, נתפסו לא חבריו גם אלא עצמו, פתרון כי להבין, היטיבו אבל השוויון, עקרון על מאבק לנהל ניסו אך : בו אין ארוך לטווח המשתרע הצר, החבל באותו וגם העולם, יתוקן הניצחון שאחרי לנו, מבטיחים כמובן ובמשטר עיקרי . תיקון יבוא שם אף השחור, הים למערב ועד הבאלטי הים ממזרח יהיה, בסדר והכול ישגיח, מתוקן וחבר--לאומים משוויון-זכויות, אחינו גם ייהנו המתוקן מידידינו רבים מפי שמעתי אוזני בעצם ראיתי, עיני במו הקדוש-ברוך-הוא . את ובירכנו הביאתם אתמול רק כאילו בשבילנו . להם די אומרת, זאת בזח : להם די כי הנוצרים, תבל, ארצות לכל ספרי-החוקים שבכל שמעו, לא ומימיהם אמא, לחיק העוף-החסידה זרע . מאותו צמח ומה וגזע, דת לכל השווה הזכות עקרון הוכנס שנה, עשרים זה קול- לאיזה מצפה אני לשווא אוזן . הטו ליהודים נתפלא ? הנוצרי לידיד מה אולם קשרו, קשר או היהודים מדעתם יצאו כאילו לשקר ! " "הקץ הזה : במדבר-ההבל קורא בטובתנו רוצה באמת ( שאוליהנוצרי בידיד להתרות במקום עצמם . את ולקבור להחריב אשר התמרורים, שטפוין- את לפניו לתאר נסיוננו, על אותו להעמיד במקום מהי ) , יודע ואינו מרשים — שלנו שיווי-הזכויות את וטיבע סחף המרכזית-מזרחית ארצות-אירופה בכל הם מחנכים בעצמם בלבבות : אותה ומשרישים האשליה, את להפיץ מסייעים ואף הם שיווי-זכויות על-דבר הסעיף את בחוזי-השלום יכתוב הניצחון, למחרת אשר הדור, את היצלנו" . היהודים את גם עכשיו ! ״דיינו : ( ויאמין ) ויאמר ואלה — בהלסינגפורם, הייתי השווה : הזכות לעקרון יחסי את אסביר לא פה אני רק לא נתבגרו, טרם להיבחן גם אלה "הלסינגפורם", המלה פירוש את יודעים שאינם אולם חופשית . במדינה המיעוט לעמדת האידיאלי הנוסח מחברי את אותנו, לבחון הרעלנו לא החיצוני הציבור דעת את וגם בהלסינגפורם, שם התנחמנו לא באשליות השוויון עקרון על : היתה סיסמתנו בשכר-טלאים . פלאים המבטיחה באמונת-שקר, זה מדוע שני . ואין אחד, הוא המוחלט והפתרון — בו, אין פתרון אבל הסוף, עד נילחם ? נכדו אותה שכח ומדוע שנים, ל״ה מלפני דור הזאת האמת את ידע האמנו לא בהלסינגפורס אנחנו לסב . היה שלא ניסיון לנכד, לו יש ניסיון והלא לאחר שגם לנו, היה ברור האמנו . השוויון עובדת בעצם : השוויון במסקנות עורכי' לגדולת ולעלות בערי״הבירות לגור לנו יהיה מותר כאשר גם ההגבלות, ביטול האושר כל ישביע לא ליבם שאת יישארו, רבים — ממשלתית או עירונית במשרה ולכהן דין, לנו׳ היה ברורגם גיסא, מאידך אבל "כולו-שלי" . שהוא בית, להם יבקשו והםהזה שעוד שיער, לא מכולנו אחד אף ז ההגבלות כל כמוהו ויתבטלו יבוטל, המושב שתחום חשו : גבם עור על ימי-הביניים את החדש הדור בני - ימי-הביניים . לחזור עלולים המכזבת . האשליה את להפיץ ומסייעים מרשים הם ועתה ) 1940 . 3 . 5 ״המשקיף״, דלע״ע", ( "סך-הכל 196 הלסיגגפורם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help