sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:195

בוועידת נם ז׳בוטינסקי הגן לציונות, גמורה בכורה מתן של זו עקרונית גישה על חינוך של מסועפת רשת להקים תבע כאשר , 1913 בשנת בווינה, רוסיה ציוני : הגולה בארצות העברית בלשון עברי תנאים, יוצרים "אנו הציונית . השקפתנו של ולרוחה לעיקרה הצעותי שאין אומרים, יש המעשית, עבודתנו בכל למורה-דרך לגו שיהא צריך דעתם, לפי זה, כלל — דברים״ ולא בייחוד זה, לכלל גמורה הסכמה מסכים ואני שבגולה . בזו וגם שבארץ-ישראל בזו גם הלסינג- של הפרוגראמה כל — עבודת-ההווה כל בעיני כי שבגלות . עבודת-ההווה לגבי לעצמו" כשהוא "דבר בתור הציוני ; האידיאל להגשמת "תנאים" אלא אינה — פורס ציונה מעבודת-ההווה המוליך הכרחי, קשר שאין נוכחתי, ואילו בתנועתנו ; מקום לה אין ולקרן- לשקלים ורק אך דואג והייתי "שוללי-הגלות" של המחנה על מתווסף הייתי — "דבר" בין המבדיל הקו הוא היכן זו : חידה לפתור יודע איש אין ואולם הקיימת . ספק אין אחד, מצד תנאי ? או דבר — היא מה הציונית העיתונות למשל, ל״תנאי״י גם הוא ועיתון עיתון כל השני, הצד ומן הציונות ; לפיתוח חשוב תנאי תנאי, שהיא וספר-החשבונות שלו בית-הדפוס מערכתו, ממינהלתו, המורכב דבר לעצמו, כשהוא "דבר" כשהוא "דבר" הוא "תנאי" כל - - - - - - - ? היא מה 'מושבה או ? הוא מה בנק או שלו . שאנו המוסדות, של במהותם איננו ההבדל שני . לדבר תנאי הוא "דבר" וכל לעצמו, זה פתגם — דברים״ לא ״תנאים, אליהם . נתייחס שבו הפנימי, ם חבי אלא יוצרים שמכל דורש, זה פתגם דברים : היוצרת עבודה, מכל ידינו את שנסלק דורש, אינו הציוני . האידיאל להגשמת "תנאי" של ערך להם שיש באלה, רקתמידנבחר ה״דברים" הלאומי . בית-הספר הוא מכולם הראשון הלא — כאלה דברים בעולם יש ואם ושאין בארץ-ישראל, אם בלתי זה "תנאי" יתן לא מלוא-פירותיו שאת לי, גם וידוע כאן, האשימוני בצדק לא שנזרע . ממה קטן חלק אלא בניכר, כאן, לקצור יכולים אנו תרבותית "תחייה של באפשרות והאמנתי הציוני הפסימיזם תורת את שכחתי כאילו בגלות, אלה כל את להשיג אפשר ואם שאלוני : גם אלא בלבד, זה ולא בגלות" . שלמה ? ארץ-ישראל לך למה מאמין אני שבאמת לרגע, נניח אבל לגלות . באשר אופטימיסטן מעולם הייתי לא באמת מסתפק הייתי לא לעולם בה, האמנתי גם אילו ואולם, שלמד," . תרבותית ב״תחייה — שלמה לאומית לתחייה אלא תרבותית, לתחייה שואף עמנו אין כי בלבד . זו בתחייה ; מבוא בתור רק לנו יקרה התרבותית תחייתנו ורוחנית . כלכלית ומדינית, ציבורית תחייה ערך . שום לה ואין צורך שום בה אין — כך אלמלא ) 317 — 316 עם׳ והתבוללות״, ״גולה כרך נבחרים, כתבים ההשכלה״, ( ״שפת * למעשה, הלכה יתגשם בגולה שוויון-הזכויות כי ז׳בוטינסקי, האמין האומנם הוא רק שלא טען ז׳ ן מלאים לאומיים חיים בה לחיות יורשו והיהודים הלסינגפורס 195

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help