sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:417

של ריחה את להבאיש — קדושה חובה משום אלא תענוג, משום רקלא בזה יש כן ועל שבה . הצביעות את והן ההזיה את הן ולהוכיח הנבובה המליצה ® 1 * יוגענד בית״רישער פאר "זאמעלבוך ] , 1923 . 11 . 4 [ "ראזסוויעט", וואנד״" אייזערנער וועגן * ( ) 259 — 258 עמ׳ למדינה״, ״בדרך כרך שלגל ועוררה היהודי ברחוב חדשה היונה הערבית השאלה של כזאת תפיסה בנוקשות זיבוטינסקי את האשימו הציוניות הסיעות כל דוברי ורוגז . תדהמה כך על התנ״ן . עם בני את הולמת שאינה אנטי-מוסרית, ובגישה שלא-לצורך : ז׳ השיב אני : משיב לא-מוסרית, היא "קיר-הברזל" של נקודת-הרארת כי הידועה, הטענה על מבחינה רעה או מוסרית מבחינה טובה או — היא הציונות : השתיים מן אחת אמת . לא אמנם לציונים . היינו בטרם עוד לפתור עלינו היה הזאת השאלה את אולם מוסרית . שהציונות להכרה, תוקף נתנו אומר, הווה החיוב, לצד ודווקא עצמנו, לגבי אותה פתרנו את למצות יש — הציונות היא צודקת אמנם ואם צודקת . וגם מוסרית מבחינה טובה היא איוואן או שמעון או יוסף ואם מישהו . של באי-הסכמתו או בהסכמתו להתחשב בלא הצדק, להם להרשות אסור אז הרי להם, נוח אינו שהוא מכיוון הצדק, למיצוי יפריעו אחמד או הפעלת על-ידי זו מזימה לסכל יש במעשי-אלימות, שימוש לעשות בדעתם ואם 1 להפריע מוסר ; הגונה חברה בכל מוסר של פירושו ו ה ז אכן, העצמית . ההגנה וכוח ממלכתי כוח קיים . אינו אחר לה זכאים בידם : מדי מרובה שאדמה לאלה, לא היא האדמה על זכות-קניין - - - - - המשופע מעם אדמה שטח חלקת ליטול כלל . אדמה אין שלהם אלה, גם וראשונה בראש אינו האחוזות בעל אם צדק . של אקט אלא אינו - נע-ונד לעם בית ולתת באחוזות, אלא להגשימה ניתן שלא קדושה אמת לכך . להכריחו יש בהחלט ) , טבעי ( וזה בכך רוצה ביחס היחידה האפשרית עמדתנו כיום זוהי קדושה . אמת — נשארת בכוח, שימוש על-ידי להסכם . נכונים יהיו הם כאשר נשוחח, הסכם דבר ועל הערבית ! להתנגדות בית״רישער פאר "זאמעלבוך ] , 1923 ן״ראזסוויעט . וואנד" אייזערנער דעד פון עטיה ( ״די ) 266,263 ׳ עמ למדינה״, ״בדרך כרך ; © יוגענד״ * בשל איננו עדיין שהזמן אלא הערבים, ע□ ההסכם של יומו יבוא עוד ואמנם קיר- כי להכיר, הערבים ישכילו כאשר ההסכם, יבוא ז׳בוטינסקי, לדעת לכך . : דרך ובשום אמצעי בשום לפריצה, ניתן איננו היהודים של הברזל הסכם- רק ייתנו לא ארץ-ישדאל . ערביי עם הסבם שום ייתנו לא י נ , אופר זה אין לא מאתנו . להימסר תקוות של אתר ניצוץ אפילו ם , "עוב בלב TOותןנ . -ואןן משום דווקא - שמנות . הכסתות תמודת ולא מתוקים דיבורים תמורת לא זו תקווה יספדו יק וה . ממי,-צופות בשאלו״-נויל לוויתורים מתו "י עם אלא אף נסתמה בקיי - הניול כאשי - מאתנו-להיפתר״ התקווד . לו נותרת לא נבר נאשר מולם - לא . הסיסמה נושאות הקיצוניות הקבוצות מאבדות אז יק ביותר . הצדה וו-ייצי . 417 קיר-חברזל

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help