sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

ומצד ,• בהלסינגפורם ) הוכרז בארץ-ישראל" העמדות ו״כיבוש המעשית״ ״העבודה עקרון מעבר לגו שנלכוד הגדול, המבצר ובין בגולה לעמנו שנבנה המבצרים בין סינתסים, שני, — האלה : במלים שאיפתנו את סיכם - - - - — גרינבוים יצחק ומזרחה . מערבה הירדן איבולוציה של להשקפה קאטאסטרופאלית מהשקפה הציוני הרעיון את להעלות הנה, "באנו הקורא יבין שלא חושש, אני העולמית" . הקידמה יסודות על הלאומית תחייתנו את ולבסס עברו הלא - לברר כדאי לא אך לברר, חייב הייתי הזאת, הטרמינולוגיה את הצעיר אנחנו אבל — הללו בבעיות ממש ואין יותר ערך ואין עוד, ישובו ולא האלה הימים י והאמנו . הבינונו : הלסינגפורס" ב״תוכנית עתה גם מאמין עודני אני — מאוד עד המעטים המעטים, אחד לפני נתאספו שציריהןבארצות, סערות-התוהו ותתפזרנה בוקר יבוא עוד כול, למרות הסדר, אותו יהיה — לצמיתות בהן שיתבצר והסדר פינלאנדיה, בבירת שנה שלושים בהלסינגפורס . חלמנושעליו ) 71 — 70 עט׳ "אבטוביוגרפיה", כרך ימי״, ״סיפור במקור . עברית ( נכתב * שאותה לאחר שנה שלושים . . . עוד ישובו ולא הימי□ עברו : הודה ז׳בוטינסקי פשרות חסר עול□ ניצב כל-כך, רבות ובתקוות בהתלהבות נתקבלה תוכנית מקום אין שבה ככל-האפשר, טוטאלית ב"אינטגראציה" הדוגל וסנטימנטים, חוסר- שלגביו היהודי, המיעוט של ג□ מה המיעוטים, של זכויותיה□ להדגשת הגלויות לכל משותף מכנה אין אבל ארוכה . מסורת של עניין הוא הסובלנות ועידת עסקה בה בפרובלימאטיקה עניין מעט נשאר עוד היום וגם הזמנים, בכל לא אותה שאל עצמו ז' ושאמנם להישאל, המתבקשת השאלה הלסינגפורס . בה ויבנו בגלות בעבודת-ההווה יטפלו שציוני□ טע□ מה : היא פעם, כליל הגלות את יזנחו לא מדוע ? טהורים לאומיים ארמונות ג□ ולו• ארמונות, מביכות, שאלות ? ולביצורה להקמתה המדינה, להשגת וכוח□ מרצם כל ויקדישו דיווח ז׳ הפזורה . של שלמות חטיבות לגבי היו□ ג□ פגה לא שאקטואליותן כבר גלות בפרק אגב, אותן . לתרץ הלסינגפורס, ועידת בימי אז, ניסו כיצד לנו, : זה את זה המשלימים כתאומים, הפרקים שני את לראות ויש הבעיה, נדונה ואולם היום, בה שיתעניינו אלה מעטים ועקרוניה : תולדותיה הלסינגפורס, תוכנית הגלות, בשלילת התחלנו והגיוני . נפשי משבר זה היה דורנו של הציונית בהתפתחותו : מהגלות יציאה מלבד תרופה לה אין הגלות לתקנה, כדאי לא הגלות כי בהשקפה, לאמור שוויון רק לא ורחב-ידיים, שיטתי תיקון הגלות, תיקון של להכרח החיים הובילונו והנה אנחנו דווקא אנחנו, חייבים הזאת הדרישה בדרך זכויות-אומה ! שוויון גם אלא אזרחי התיאבון אצלנו חזק הלא כי אחרת, יהודית מפלגה מכל כפליים לכת להרחיק הציונים, וכפירה לסתירה הגענו שהנה ומקנטרים, לנו לועגים ומתנגדינו אצלם : מאשר הלאומי על-כן, ועלינו, למה ? ציון בגולה, לאומית תחייה אפשריתאם יען, — הציוני בעיקרון הלסינגפורס 193

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help