sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:410

כזהו לאו ואם הדבר בוח אם הבורגנות . הפעם שוב : קרךהיסוד של בכספה — העמק בבורגנות . מעמדות מלחמת פירושה : הקומוניזם, של שבטהורה הטהורה והתמצית המצב . הן ממנה וליטול הבורגנות את להרום שלא יכול הוא אין העליונה, על ידו שם מקום כל היחידי, השורש את לעקור — הדבר פירוש הקטן . רכושה את והן הגדול רכושה את - - - - - - - - - - - ארץ-ישראל . בשביל הון-הבנייה את לינוק ניתן ממנו לעורר, מוכרח ואף מעורר, שהוא הקומוניזם, של בתמציתו טמון זה גם : לארץ ואשר ; ונצלני ״אימפריאליסטי״ בעיניו הוא זה שלטון האירופי . בשלטון למרוד עמי-המזרח את — בני-תרבות לאנשים הילידים את עושה האירופי שהשלטון והיא, — שונה היא דעתי ומוכרח הקומוניזם . מסית ברור : אחד דבר לענייננו . שייכת ואינה צדדית שאלה זו ואולם אומר הוא הלאומי . שחרורם בשם אלא כן לעשות יכול הוא ואין עמי-המזרח, את להסית הוא מוכרח האלה כדברים לזרים . ולא הן, לכם ארצותיכם להם : לומר ומוכרח להם ובמיוחד דווקא זאת לומר מוכרח הוא מזה : גרוע בארץ-ישראל . לערבים גם לומר יוכלו לא לוחמת ותנועה צבא שום אשר אסטרטגי, חוק קיים כי ארץ-ישראל . לערביי מן חלשים הם היהודים ביותר . החלשה בנקודתו באוייב לפגועיש : ממנו להתעלם והאיטלקים . הצרפתים האנגלים, לי מוכרים להיפך, הקומוניסטים . של בכוונת-זדון כאן מדובר לא שוב : אדגיש היא זו אהדה אבל לציונות . סנטימנטאלית אהדה הרוחשים רוסיים, בולשוויקים כמה היא הקומוניסטית התמצית תנועתם . של האובייקטיווי יחסה את לשנות חסרת-או׳נים, אנוס הקומוניזם רוצים . אינם אם או כולם, הסטאלינים בכך רוצים אם אנטי-ציונית, מדינה של ערבי לחלק ארץ-ישראל את שיעשו האפשרות, תינתן שלערבים לכך, לשאוף המקור של להריסתו לשאוף אנוס והקומוניזם אחרת . יכול הוא אין : גדולה ערבית ועיקרו ושורשו יסודו כן על כי — היהודית הבורגנות — שלנו הון-הבנייה של היחיד הבורגנות . נגד מלחמת-המעמדות הם לשמור אפילו ייתכן לא — ייתכן לא כאלה תנועות שתי בבת-אחת ״לשרת״ רק לא הציונות, את לשרת המבקש זולתה . את שמשרתים שעה מהן, לאחת תיאורטית אמונים — לקומוניזם יתרוןכל מצעדיו . צעד בכל הקומוניזם עם ולהיאבק לפעול שלא יכול אינו הפסד בבחינת הוא — בטיבטאו במכסיקו בסוף ~ העולם, אף שיתגלה, מקום בכל יתגלה ריווח בבחינת היא הקומוניזם של מפלה כל יהודית . ארץ-ישראל של לבנייתה ממשי אבסולוטית, יריבות של כזאת בולטת דוגמה לראות ניחן נדירות לעיתים רק לציונות . ממשי תנועות . שתי בין אובייקטיווית רב-צדדית, ®, יוגענד״ בית״רישער פאר "זאמעלבוך ( ז ) , 1933 קאמוניזם״, אץ ציוו ( ) 64 - 67 עט׳ למדינה״, ״בדרך כרך * בעוב- היום, בבוא ז׳בוטינסקי, הכיר הקומוניסטי, המשטר מן סלידתו אף על השתו- בשנות וברוטאלית מאורגנת אנטישמיות מגילויי נמנע זה שמשטר השנייה מלחמת-העול□ פרוץ לאחר וגירוריו . הנאציזם של ומה הא 410 ובריוג-חמועצות קומוניזם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help