sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:297

משקל . שיווי של במצב חי אותו׳ מרגיזה אינה או דוחפת אינה אירופה אם המזרח, ; מטפסת לא שנה מאה זה שהמערב ניצול, יש ; ועניים עשירים בין עצום הבדל יש במזרח גם נגד מוסרית מחאה ; אין — העושר נגד הדלות של פעילה תנועה ואולם ; עליו שמע __ מסויים ציבורי לחץ של בצורה מחאה החמריים, הקניינים של בלתי-צודקת חלוקה — למשל היה הפילוסופים, כדרך במועט, להסתפק המזרחי המון-העם של כשרונו אין . המרוששים המעמדות של הבלתי״פשרנית הפרינציפיונית, שאי״שביעת״הדצון כמו ממש האירופיים . הציבוריים החיים של היסודי הקו היא באירופה חירות- , פרלמנטים יצרה אירופה כזו : בצורה ההבדל התבטא הטהור הפוליטי בשטח את לחקות שהתחיל ( עד המזרח ציבורית ; ויוזמה פיקוח של צורות מאות העיתונות, במקומות, אפילו זה שלטון עם נשאר הוא בפנימיותו שלטון-העריצות . עם נשאר אירופה ) של הפנימיים החיים אל יותר עמוקה הצצה להציץ רק צריך פרלמנטים . שם שיש האיכר, על השייח של כמעט בלתי-מוגבל שלטון ונראה במזרח, שהוא בית-נבחרים איזה התערב לא אם — אשתו על הבעל של בניו, על האב של עוזרו, על האומן של מחאה של גמור העדר כמעט נראה בזמן ובו הגבלות ; אילו הנהיג ולא האירופי המושל מאוד, מועטת בהצלחה לכך, אותו הסית לא אם — המדוכא הצד של הכרה מתוך האירופי . התועמלן ) 278 — 277 עמ׳ ( שם . ¥ שהחדיר בעובדה, המתבטאת ה״מזרח", של נחשלותו על זיבוטינסקי הצביע כן אין ה״מזרח" של המומים בכל אך שלו . פינות-החיים כל אל הדת חוקי את מקום, ( מכל עדיין נמצא פשוט ה״מזרח" אורגאנית . טבעית, מהות רואה הוא שיש- , לשכנינו לב מכל איחל ז׳ חוסר-בגרות . של בשלב הדברים ) כתיבת בעת דעתו ליהודים, אשר האפשרי . בהקדם ה״מזרח" את מקרבם לעקור כילו : ו״מערב״ ״מזרח״ שבין הזה ב״קונפליקט״ ונחרצת ברורה ז׳ של אין לארץ-ישראל, הנוסעים ואותם ובאמריקה באירופה הנשארים אותם היהודים, אנו באירופה . אחרים עמים להרבה מא-שר פחות אולי "מזרח" . לאותו קשר שום לנו הם שגם גזעים גדושה התיכונית אירופה כל מאסיה . שמוצאנו כמובן, נימוק, זה אין הספרדים מן מחצה ובוודאי האשכנזים היהודים כל אחרינו . רב זמן ובאו — מאסיה באו רוחנית . להתערות למדי מספיק זמן שנה . אלפיים כמעט באירופה יושבים כבר ארוכה כה שורה באירופה שישבנו בלבד זו לא בשאלה . אחר צד חשוב יותר ועוד שיצרו העמים, מאותם אחד הרינו היהודים, אגו, מאירופה : שלמדנו בלבד זו לא דורות, של התרבות ליצירת עזרנו דרכים בכמה שבהם . החשובים ואחד _ האירופית התרבות את הכרתה יסוד את אירופה עשתה שממנו שלנו, הדתי המוסד על - ידי , ראשית מת המער אינו עושק, משטר הוא הקיים החברתי המשטר כי ההשקפה, היא מהותו ותמצית הדתית, עזרנו שנית, הזה . העולם של לתיקונו לשאוף יש ותמיד בדק-בית, טעון גם ולכן הכרחי, 297 ״מזרח״

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help