sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:186

בערך . , 1916 בשנת אחד, קיץ ביום זנגוויל, עם שיחר, אוחד, של שעתה הגיעה כאן חושבים אתםמה - ל, שא הוא - ארץ-ישראל, על הצ׳ארטר את לכם יתנו אם - 1 הערבים עם לעשות אז די יש הירדן עברי משני בארץיישראל הרגילה : האורתודוכסית התשובה את לו עניתי מיליון חצי מונים אז ) של הסטאטיסטיקה ( לפי הערבים מיליון ; לשמונה או לשישה מקום לפי הליברליות זכויות-המיעוט כל את להם יתנו להפריע ; יכולים הם למי ובכן בכלל, שלנו . ההלסינגפורסית התכנית מסתובבים במזרח-אירופה אצלכם אני, יודע - ענה, - הם בטלים דברים אלו כל - במערב אנו נורמאלי ; לדבר זאת חושבים ואתם מיעוטים, מעשרה למעלה שטח בכל שלנו . היהודית במדינה כזה מצב לאפשר תרופה . כל לה שאין מחלה, כעל כך על מביטים - - - — בידינו• עינינו את ניקרנו כאילו זה הרי חלוקה — ראיסאם״ אוף "רידיסטריביושן על שלו התיאוריה את לפני פיתח הוא כאן באחד יותרומדויק יותר ברור באופן כתובה היא בוודאי עלי-אדמות . העמים של חדשה זכרוני . לפי אותה, אמסור אני ; קראתי כולם את לא אולם מספריו, את פיזרה שההיסטוריה החלוקה, אופן באותו קדושה כל אין זגגוויל, סבר ראשית, הוא עשתה, אשר כל חוטא ; יצור היא ההיסטוריה בכלל, אמא-אדמה . פני על האומות על בגויים "קידמה", הנקרא דבר אותו של רבעים שלושה ובלתי-נוח ; רע תמיד כמעט בעיקר ההיסטוריה . של להטוטי-הכלבים וכל והשטויות השגיאות כל את לתקן רצון, אותו העמים חייבים שנים מאה בכל וכמעט רבות, צרות גרמה היא "חלוקת-האדמה" בעניין מאירופה החדש בזמן לאירופה, מאסיה העתיקים בזמנים — המוניות בהגירות לפתוח יש ואי-הסדר . אי-הצדק אותו נשאר ואף-על-פי-כן ולאפריקה ! לאוסטרליה לאמריקה, פוריים ששטחים בעוד מרובע, מיל כל על נפשות מאות שלוש של בדוחק הנחנקים עמים, עלי-אדמות, דבר כל כמו זה : מכל והפועל-יוצא שוממים, העולם חלקי בשאר עצומים להיפגש חייבות פרוגרסיוויות ממשלות מחדש . ולבנותו לשנות החיים של זה צד גם חייבים יהיה עם שלכל כזו בצורה הארצות, של וצודקת, הגיונית חדשה, חלוקה של תוכנית ולעבד כל על-ידי ומאושרת גמורה תהיה וכשהתוכנית מחברו, יפחד לא ושאיש משלו, מקום להגשימה . צורך יהא ההגונים, האנשים טוב, רצון מתוך לבוא צריכה שההגירה בדעה, גם "להגשים" ? משמע מאי — שנית - - - - — קדושה . כל רואה זנגוויל אין כללי, הסכם יש אליהם שביחס דברים, יש ל״חופש" . בסתירה עומדת "כפייה" כל לא מכפייה . להימנע טיפשי זה יהא כזה במקרה ומועילים ; טובים שהם יהא קודם-כול ההגירה . לשאלת ביחס גם תגיע כזו שתקופה בהחלט, האמין וזנגוויל ש״הגירה" למשל, : הראש את המערפלים סיפורי-מעשיות מיני כל של גדול ערפל לפזר צורך ותשעה בתשעים ; אושר היא הגירה בעולם . ביותר הבולטים השקרים אחד זהו טראגדיה . היא ! בריאים יותר רחבים, יותר טובים, יותר סידורים החדשים במקומות מוצאים ממאה מקרים חגירת 186

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help