sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:185

מבינים כולם כן : על יתר ביותר . הקיצוניים והמתבוללים הבונדאים הקומוניסטים, להביא עשויה כזאת הגירה שרק משום במספר, - גדולה להיות צריכה היתד, שההגירה שבין מבינים מהכלל, יוצא בלי כולם, אירופה . במרכז ידועות בארצות במצב הבראה גבי על שיווי-זכויות אובייקטיווי . קשר קיים — ושיווי-זכויות הגירה — השאלות שתי חייבים למעשה אותו להשיג וכדי למעשה ; לשיווי-זכויות זקוקים אנו מספיק, אינו הנייר באנטישמיות, להילחם יותר קל שהיה יכחיש, לא הגון משקיף ושום ; באנטישמיות להילחם היוו בגרמניה ערובה : משמש אינו זה גם אמנם, יותר . קטן החיכוכים שטח היה אילו כאלה, פסימיסטים בעולם נמצאים זה לעומת ניצלו ; לא זאת ובכל אחד אחוז רק היהודים בגלות המצבאת להבריא יהיה אפשר גדולה הגירה בעזרת אפילו כי מאמינים, שאינם החיכוכים ששטח כמה כל ברור : דין-וחשבון לעצמו מוסר שכיח מתבולל אבל המזרח . והמרירות . השנאה את להחליש היחסים, את להסדיר הסיכויים והולכים רבים כן וילך, יקטן אנשים הרבה אצל היתה,בהגירה, אינטנסיוויות להכניס שהשאיפה כולם, יודעים כך משום להגשים לשאיפה, "קרלריום" ) , בפילוסופיה זאת שמכנים כפי ( או נרדף לשם הגונים, שהפרופורציה כמה כל ותיאורטית, שיישארו ; אלה לגבי שיווי-הזכויות את למעשה ידוע מתבולל מרגלית, מנשה לנשארים . הסיכויים ירבו כן גדולה, תהא היוצאים של וכזה מתבולל אני "כן, — במסיבה : פעם אמר המשכילים, של הראשון מהדור באודיסה עונה : אני היהודית, בהגירה לתמוך מוכן אני מתי עד אותי" תשאלו אם אולם אשאר, להתקיים יכולים אנו אין תלכו, נא אל השם, למען — ויתחננו הרוסים אלינו שיבואו עד הריאלית הגישה את אמנם, פאראדופסאלית בצורה הביע" הוא אלה במלים בלעדיכם" . האנשים רוב גישת כללית, אלא שלי, לא אף שלו שאינה גישה — ההגירה, לשאלת שאלה היא הגירה להתעצבן : ממה אין להתרגז, סיבה זאת אין ריאלי . באופן החושבים ידי על נושבו כדור-הארץ של רבעיו שלושת העמים . כל אצל חזיון-בראשית עולמית, לשמור צריכים אנו ואין להתבייש, צריכים אנו ואין מהכלל יוצאים אינם היהודיםמהגרים, ההגירה . לשאלת עצומה חשיבות נודעת שאצלנו בסוד, הדבר את ) 1939 . 6 . 30 ״המשקיף״, ",ל׳דאלוי׳ ( ״הקץ ¥ העברת-אוכלוסין על ולא מרצון, הגירה על ברורות דיבר ז׳בוטינסקי אינסטינקטיווית התנגדות בז׳ לעורר כדי בו היה מעשה-כפייה כל בכוח . אין אמנם אם בכך, מהרהר החל דרכו, בסוף אף-על-פי-כן, עמוקה . ,וסלידה גם ההכרח, בהתעורר ישתמשו, שלביצועו לכך, ראוי עליון צדק של מעשה מנקר החל עצמו הרעיון אבל זו, שאלה על הן השיב לא הוא כפייה . באמצעי בעקבות שכתב — זנגוויל״ עם ״שיחה ברשימה ביטוי לו נתן והוא במוחו, ­ ( האיטל הדרומית מטיו-ול הגרמניים האוכלוסין העברת על ההסכם חתימת המאלפת הרשימה חלקי את לנתק קשה כי אף . 1939 בשנת לגרמניה, קית ) את שנגרה תקווה, תוך ממנה, מספר קטעים נביא הכללי, מהקשרה הזאת : בשלימותה לקוראה הקורא סקרנות חגירת 185

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help