sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:407

דיננו ולפי ימי-האבל, בכל אותה אומרים העיקרית, תפילת-האבלים — זה ״קדיש" זו לא לא . ותו רבא" שמה ויתקדש "יתגדל — ותוכנה אחרת . בשום צורך ואין בה די : לפחות היה, לו המאורע . לכל רמז שום בכלל אין אלא הנפטרת, על מלה אף שאין בלבד אווילי• גיבוב-מלים במחילה, ובכלל, איננו . זה אפילו — הקדוש״ לרצונך אני ״נכנע לו לכאורה, - - - - - - הסוג . מאותו מחמאות כחמש ועוד — ויתפאר״ וישתבח ״יתברך מקידות בחילה אותו לתקוף היתר . צריכה — לקדוש-ברוך-הוא קיבה כביכול, לו, מיתה מקנטר תחילה, בכוונה הכל כלל : הבל זה אין דבר, של לאמיתו אך שכאלה . והשתחוויות השטן . את הוא ן השטן את ומדוע "הוא", זה מי — פיקח אדם דווקא טועה ; אינני אם עקיבא, רבי התפילה : את שחיבר מי — הוא — שכול, פרקמטוט מין כזה עומד-לו אסון, התרחש הנה : כך בשעת-המעשה הוא וחשב מאוד . לפני עומד לחייו . טעם עוד ואין אבוד הכול בור-הקבר, לפני השנייה, הגילדיה סוחר — להשחית בו בוערת וחמתו ; הנזקים כל על חשבון לרבונו-של-עולם מגיש ובליבו הבור המציבה ומאחורי מעלה . כלפי ישר דברי-חירוף להטיח ויתחיל אגרופיו שני את יניף הנה בגלוי, שיכריז בחירופים . שיפרוץ : בלבד לזאת אלא מחכה ואינו השטן רם-לו 1 ק הסמוכה וגס-רוח משתולל גחמון אלא מכבודך, במחילה אינך, ריבונו-של-עולם, אתה, לתמיד : אחת : השטן לו מצפה אשר והוא ! להכירך עוד ארצה לא כלך-לך, לתוספת, ערל-לב ועוד - * לריבוני ויגיד לגן-העדן יעוף מדוייק, העתק לו יעשה מיד — הללו הדברים את ישמע אך וסוכנך שליחך — יהודי מידי : מי מידי ועוד ? אפיים אחת מנה ספגת מה, ״נו, : של-עולם והסוחר ; השטן מצפה למה הנה המנהל״ . אני כעת : הזקן בדימום, צא ובעצמו . בכבודו את ושואל מנחש הוא . אף זאת כל מנחש הקבר, על העומד השנייה, הגילדיה בן ההוא, בית לבעל אחרא סיטרא את אשים ? השטן של לבו את אשמח באמת כלום ובכן, : עצמו מתחיל וכאן שמו . ימח לו, אראה אני יקום ! ולא יהיה לא במחילה, לא, בעולמנו ? בלי זה . אחר בזה "טוב-מאוד׳ים" הקדוש-ברוך-הוא של לזכותו לרשום אתה, המבין הוא, יעשהו עפר, עד ידכאו הארור, השד את שישפיל ובלבד ? הטעמים מה לשם — טעם כל לריבונו- ביני יש חשבונות מין איזה תתערב . אל השטן, אתה, אחרות : במלים לגל-עצמות . לבין בינינו שהוא איך נסתדר משכבר״הימים, אנו שותפים הוא, ענייננו — של״עולם איוב . שבספר עצמו הרעיון אותו אתה, המבין — חוטמך . תתחוב אל ואחה עצמנו ; הם . שותפים — ואלוהים היהודי ) 331 — 230 עט' ( שם, ¥ יפה משתלבים הדברים בעלמא . תיאוסופית מסה לפנינו אין י כ אפוא, מתברר בני-מלכים, : ( ראה האדם ״הוד-מלכותו״ על בכללה ז׳בוטינסקי של בהשקפתו את להרים אלא באות אינן לאל-עליון התשבחות נם ועוד ) . אינדי״ידו ^ ליזם היצירה . כבחיר האדם של קרנו קדיש" " 407

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help