sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:294

בפסוק ועוד בהדרגה — הפרקליט באזני דיבר — בהדרגה הדבר של עיקרו כל אסורד׳ "ומדוע אומר : הזה הפסוק - - - - - - . צרות ק מלים שתי בן פסוק-שאלה אחד, קצר של לקרסוליה ההרסני, כוחה מבחינת תגיע, לא אדירה תעמולה שום כי לי, האמן קיום על ומעולם מאז עומד האנושות של המוסרי שיווי-משקלה זו . קצרה קושיה "אסור", פשוט "אסור" . כתוב ועליהן סגורות דלתות יש ראשונים : מושכלות אכסיומות, הרצפה וקרשי סגורות, והדלתות איתן, מעמד מחזיקות אלה אכסיומות ; ביאורים בלי ואולם בראשית . סדרי לפי מתקיים השמש סביב המזלות ומחזור מתמוטטים, אינם טעות תיפולנה . והאכסיומות — ? ״ אסור ״ומדוע : זו שאלה אחת פעם אך תוצג״נא לכול : בהירותו מרוב להוכיחו כדאי" ש״לא מאליו, מובן דבר היא אכסיומה כי לחשוב, היא אפילו ייתכן, לא ! להוכיחה ייתכן לא אשר הנחה, למין קוראים אכסיומה בשם ידידי, לא, הזה הקצר הפסוק חסל ! — זו קושיה תוצג ואך הוכיחו ! ויתבע : יתמרד כולו העולם אם אין הסגורות . הדלתות כל לרסיסים מתנפצות לפניו רוסית : מאגדה כ״פרח-נפץ" כמוהו "לא או תגנוב" "לא כגון מוסכמות, מצוות-מוסר רק לא "מותר" ! הכל "אסור", עוד הבחילה הבושה, — ביותר הגנוזות ביותר, ה״ממילאיות״ התגובות גם אלא תשקר״, לעפר . מתפורר הכול — הדם קול הפיסית, ) 203 — 202 עם׳ "חמשתם", ( כרך 0 חם יורקים מאוד . קל ותדבר מח . ויהי בגו, להתעללות קץ לשים אנו חייבים בעוז- מצטיינים שעולבינו משום לא — סתם ככה "אגב-אורחא", ללא-דאגה, בפנינו : בזול לחםעולה זח שתענוג משום רק אלא אתנו, להתקוטט דווקא ורוצים נפש מסביבנו ליצור — תפקידנו - - - - - - - - - - - - - - - דבר• יארע ולא לדרכם, וילכו ירקו ירוק קטן שעשוע בעבר, שחיתה מה עוד איננה הלאומי ברגשגו הפגיעה כי הרושם, את מתימאטית, בדייקנות גמורה, בוודאות אחריה תגרור גרור אלא — אין-כסף חינם להיטפל יחדלו שהבריות כדי זח, רושם שייווצר די ובלתי-נעימה . חריפה התנגשות הבינוני האורח כי לחוד . התנגשות בכל "ינצח" מי השאלה, אל קשר כל ללא אלינו, ונאמנה, חזקה כבילה כבול שכבול, מי על רק הוא ונובח שלוות ברייההוא נהיה שבאמת בשעה, רקבנו יפגעו או-אז כלל• רוצח הוא אין ובהתנגשויות נצטרך הראשון במקרה קטטה . לעורר תחילה בכוונה כשירצו או לכך, ראויים רפש או גאה עם : אנחנו מי להוכיח השעה תגיע השני במקרה עצמנו, את לתקן ברגליים . להירמס — יעידו שזח מזוהם, ) 2 כ 4 עם׳ ראשונים", ציוניים "כתבים כרך , 1905 ד״, לעשות עלינו מה ( 294 "מותר"

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help