sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:181

האוקיינוס שברחבי אי בכל גליל, בכל ארץ, בכל 7 והסובל הנרדף העולם׳ אומות בין המפוזר כלפי הרי הוא, קטןואם הזה הקיבוץ גדול אם ראשונים׳ / "תושבים של קיבוץ יש כבר פרלמנט לייסד לו ו״רשות" הרוב, הוא הוא הלזה הקיבוץ — בארץ, עוד שאינם הגרגשים, שירקב הוא, "צדק" לאמור דלתותיה . את ולסגור — כרצונו המדינה ענייני את ולנהל יישאר — בית לו שאין עם מטובו, יהנה לאומי, בית לו שיש עם « בגלותו הגרגשי לעולמים הצדק . דרישת זוהי — ״כוח״ נע-ונד . ניתנה היא : לחורשיה לא גם ליושביה, רק ניתנה לא האדמה שמו . שקר — שכזה צדק רגיסטרציה אינה העצמית" ה״הגדרה תורת לחרוש . ומה לשבת מקום להם שאין לאלה, גם היא זו תורה היבשת . של אחרת או זו בפינה במקרה היום הנמצא מקומי, רוב של פשוטה הרוב, זכות קדושה חלקה . לו תינתן — חלקה לו שאין עם עולם״ : של ״תיקונו תורת הנע- תמיד הלך עתה עד נע-ונד . גזע של זו בפרט ההתיישבות, זכות ממנה קדושה אבל עולמי, לבית-משפט פנה הוא ה״גרגשי" . עשה כן לא ובחרבו . באגרופו חלקה לו ורכש ונד היא-היא זו החלטה תתיישב . ההיא בארץ החליטו : והם התרבות, עמי כל למועצת : כחוט-ברזל וישרה פשוטה היא ההגיונית המסקנה — עם-הארץ לה מתנגד ואם הצדקן הרצון יובע שבו לפרלמנט, מקום ואין "פלוניה", ענייני את לנהל יוכל לא זה עם לצדק . המתנגד הציבורי ) 1925 . 7 . 21 'הארץ״, ( ״פרלמנט״, * צודק איגו אם הקיים, המצב של רוויזיה עריכת — 1 כנ על הצדק השבת — המתקדמת האנושות של והצודקת תביעתה'המוסרית אפוא זו — מיסודו : נעלות בסיסמאות מתחכם שימוש ולא ז׳בוטינסקי, לדעת — דימוקראטיה פופולאריות : סיסמאות מיני בכל משתמשים הציונות נגד במלחמה מהווים שהערבים מכיוון כלומר : הלאומית . העצמית ההגדרה זכות — הרוב של זכותו רצוננו : להכריז הזכות עצמית״, ״הגדרה של הזכות להם עומדת בארץ-ישראל, רוב עתה עקרונות הנן עצמית והגדרה דימוקראטיה ערבית . מדינה תישאר ארץ-ישראל כי הוא, למען — ״לשווא״ להעלות אין המפורש, השם כאת מקודשים, עקרונות דווקא אך מקודשים, ההגדרה עקרון של תמציתו היא זאת לא נעדרות-צדק . מכוערות מטרות ולצורכי תרמית בכוח-הזרוע שגירשוהו ומי לצמיתות, עליה יישאר כברת-אדמה שחטף שמי העצמית, של רוויזיה — רוויזיה פירושה עצמית הגדרה לעולמים . נע-ונד יישאר מאדמתו, במקצת יוותרו מדי, רבה אדמה שלהם עמים שאותם במטרה — העמים בין האדמה חלוקת מקום לכולם יהיה למעןלא-כלום : אף או מדי מעטה אדמה שלהם עמים, אותם לטובת של בזכותם הכיר התרבותי העולם שכל ומאחר העצמית . ההגדרה את לקיים יוכלו שם הם, אף הנם הללו שהיהודים בכך, הכיר אומר, הווה לארץ-ישראל, לשוב היהודים דורשת ושיבתם ממנה שגורשו אלא ארץ-ישראל, של ו״תושביה" "אזרחיה" עקרונית, עצמית חגדרה 181

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help