sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:290

את - שכזאת ומכה אי-נוחות עליהם שלח העולם שריבון המסכנים, הפולנים על כנה עם מאשר יותר, ערוך לאין משופרים לאל, תודה הם, הערבים עם יחסינו היהודים . שאלת מסכן עם יותר . עוד רב ובחשק קרובות לעיתים גורלם על נאנחים אנו כן על הפולנים- הם הרי הערבית- הטריטוריה מן חלק בעצם הריהי ארץ-ישראל - אנחנו אומרים בעלי-הבית . . . שם להיות ומבקשים באים אנחנו ולפתע הרבה, שנים זה שם חיים ערבית, ששפתם שבטים, אחרות . קצת בעיניים זה מצב של המוסרי הצד על מסתכל אנוכי אלג׳יריה תוניס׳ טריפולי, מצרים, חג׳אז, תימן, ארם-נהריים, ערב, בסוריה, מחזיקים להזין וטדיו רוסיה ) , ( בלי כולה באירופה ערב ) ( בלי שגודלו שטח, אותו כל על ומרוקו . העם מתייצב השני ומהצד מיליונים . 35 בן גזע ברחבות התפשט — בני-אדם, מיליארד לארץ-ישראל, שואף הוא משלו- פינה לו אין כולה תבל שבכל וחסר-בית, נרדף היהודי, העל התפקיד בל שגדול, מה כל שמופלא, מה שכל ומשום — משלו בית לו שאין משום בהשוואה שלו . רוחו פרי אלא איננו כולו, העולם בתולדות שיחקה שארץ-ישראל אנושי׳ חלק מאשר יותר מהווה ארץ-ישראל אין ערביים, שבטים על-ידי התפוס כולו, לשטח בשאלות משנוגעים מוסר, על ברצינות לדבר אפשר עוד בימינו אם יודע, איני למאה . אחד ייקרא, מוסר זה האם ? מוסר זה מה : לשאלכם לי הרשו-נא אז — אפשר אם אך כאלו . שהאדמה, הוא, מוסרי האם מעטי רק — הזולת וברשות הרבה, יש אחד של שברשותו לעבד מסוגל אינו שאפילו אחד, עם של בידיו עצומות בכמויות מצבטרת החיים, יסוד זה ומאחורי לא-לו, במקומות בדרכים, ככלב ותועה נע-ונד אחר עם זמן ובאותו — אותה י שכזה מוסר מין צמח היכן המיוחלים ? המדבריות אל רבה, בקנאה נפשו, יוצאת הגדר - בידינו כשחרבנו ארץ-ישראל, את לכבוש יצאנו אילו אף י מוסר לזה לקרוא אפשר כיצד הנוטל מבקש-הנדבות, הוא שצודק כשם ואדם׳ אלוהים בעיני היינו צודקים אז אפילו בין שביחסים המוסר אותו בעצם הוא העמים בין יחסי-הקרקע של המוסר העשיר . מן לא שאין מי תובע ואז הגדול, היובל בא לזמן מזמן התורה : אומרת ועליהם יחידים, מרובעים . מילין 000,000 . 2 של שטח במקום דיו . אדמה לו שיש מי אצל חלקו את אדמה, בעולם תהיה זה למעשה תודות אבל מרובעים, מילין 1,900,000 של שטח הערבים יתפסו פתרונה . אל תתקרב ההיסטוריה של ביותר הכאובות השאלות ואחת יהודית, מדינה אותם ידקחו שלא לדרוש, המלאה הזכות בארץ-ישראל שיחיו ערבים, לאותם כמובן, די יש משם . אותם לדחוק מתכוון אינו ואיש ויכוח, לכל מחוץ זה אחר, עניין זה משם . - - - - - - בארץ-ישראל . מקום המדיניות בשדה לדאוג ומיותר, נאיווי עניין זהו שכיום הטוענים׳ אותם עם איננו חלקי ואינו לו אסור ישראל עם ואולם ; בו מתחשבים אינם העולם שליטי ברור, המוסרי . לצד כאשר ניצבים, אנחנו זו קרקע על הזכות . קרקע את ובדרישותיו, בהופעותיו לזנוח, יכול בשם שלנו, ההיסטוריה כל בשם עתידנו, ארץ את לידינו למסור העולם, מן דורשים אנו העולם . של מצפונו על הרובצת מצרים, לה שאין אשמה אותה בשם שלנו, חיסורים כל I ® 1916 . 5 . 10 טריבונע", "די עטיק", און ( "ציוניזם 290 וציונות מוסר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help