sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:178

בשורה זו א יודעים בעצמכם אתם הרי — הבשורה את הם מחפשים העיתון, - שותקים ? ״ הם מדוע כן, ״אם טרוניה : מתוך הם לוחשים מופיעה, איננה העצום הרוב זהו רבה . שמחתם בשורה, אותה מופיעה אחד, גאה בבוקר לבסוף, לעיתים מדוע זו : היא ההבלגה, את השוברים אלה אל היחידה וטענתם ובגולה, ישראל ויהודי רוצחים, של בית-דין אלא אינו — אחר דוא אחר הוא דינו שפסק ובית-דין הגון, בית-דין מרופשת . נשמר, אלא נו אי , ם , ווצ״ ל ש דוין ,, לב יון את לציד לא . פשע . או בנירו . עצמת י,יא ת״בלגת ברעי" תמיכת ני אומר, ,ד . אי, בום יהודי תמצא רתוקות לעיתים רק י נ למיי, נוירת איוולת אי״ל", לא א אעו נלגמ , ני או הכותבים אלת . של אחוזי- תשעימ - ותשעת לגני בר,כלנה . באמת "-ציד נוצרי ) , ( או פנימי, בליבם ייפלומאמית, צניעות מאשי יותר זי, אי, התבל"•" ל ש בזכותו, נואמים אוז פותחים תם כאשר בוקר, ובכל י״וויים . קרבנו" על ,יק או לקרוא Tan להם וה ״, וכאשר וכאשר בארץ- ? כל-כך רחוקות דבר היא שההבלגה * באמת,הסובר יהודי, עם דיברתי טרם — ראיתי לא המיעוט את מדבריהם ההבלגה ; בזכות בנוכחותי דיברו רבים אנשים כי אף אומר, אני זאת טוב . מוחות קיימים כי להאמין, מוכן אני אבל צביעות . דברי אלא מדברים שאינם ברור, היה טוב ; מעשה בבחינתובתמים באמת היא ההבלגה שלדעתם כאלה, משונים יהודיים מוחות פשוט אלא ופושעים, בוגדניים מוחות כלל אינם שהללו כאן, לקבוע רוצה ואני ואוויליים . עיוורים קטנים, ספטמברעד 1936 מאפריל בארץ-ישראל שרר בלתי-מופרעת טהורה הבלגה של מצב תמונה היא הבלגה זה . מעין מצב של ברורהתמונה לקבל כדי מספיק, זמן כלומר , 1937 במצב הערבים נראים כיצד — שני ומצד היהודים, נראים כיצד — אחד מצד כפולה, בחור נמצא הואעוד כל מפחד, אינו עכבר מבוהלים . כעכברים נראים היהודים שכזה ? שם מקום לביתו, מחוץ אל אפו את להוציא נאלץ הוא כאשר רק, מתחיל הפחד — שלו פתח- תל-אביב, בתוך ההבלגה . בעת היהודים של מצבם היה בדיוק כך החתול . שליט מושביהם . למקומות מחוץ אחד צעד אולם סכנה ; כל להם נשקפה לא ותלפיות תקווה ארבו ארץ, בכבישי בפרט וטבריה, חיפה וירושלים, יפו של המעורבות בדרכים לסכנה ; שלעגוכאלה, גיבורי-חיל הם היהודים כי לטעון, טעם אין רבות . סכנות ליהודים האמיץ הגיבור גם להתחשב צריך כזאת בסכנה — בלתי-אפשרי דבר זה הרי שקר, זהו מצב היה וזה בכבישים, ומנסיעה המעורבות לדרכים מלצאת להימנע מוכרח הוא ביותר, ואילו היהודים, של מנת-חלקם זה היה ההבלגה בתקופת אולם היום . הוא וכך היהודים, וירושלים יפו של המעורבות בדרכים רקלא וחופשיים גאים להתהלך אז נהגו הערבים יהודים׳ אינם הרי כי בהם, לנגוע לאיש אסור כי עצמה, בתל-אביב גם אם כי וכר, בארצם חופשיים אנשים בחסד-עליון, ערבים הם הרי כי פשפשים, כמו הורגים שאותם רעה׳ תמונה ; ההבלגה תמונת זוהי אכן - כרצונם . להתנועע היכולים "בעלי-בתים", שלהם, מאוד . מכוערת מוסיפים היהודים : אחת מהותית מבחינה התמונה השתנתה ההבלגה, את שברו מאז 178 והגבה הבלגה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help