sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:69

¥ של הנפוצות המחלות אחת מסימני בו ראה שז׳בוטינסקי ה״להכעיס", יצר אימפרסיו - הפרק ( ראה ה״סוכר" מחלת — כהיפוכה ממש היהודית, הנפש מלכרות נרתעו לא אף בו שהנגועי□ כך, כדי עד לכת הרחיק לפעמי□ — ניזס ) המאזוכיסטי . יצרם את לספק ובלבד נפשם, מבקשי אויביהם, ע□ גם ברית : ההווה בעובדות כמו העבר של בהיסטוריה לכך דוגמאות יש שאין מה, דבר תיאמן : לא שכמעט מתמיהה, תופעה ן "אקרא"מצודת את למשל, קחו, האחרון, המבצר וייחרב מעט עוד הנה — הרוסה המדינה טועה . איני אם לו, דומה של לצידו העומדים יהודים, יושבים ובו פנימי, מבצר ישנו ירושלים בתוך אבל ירושלים ? תארו למאוד . עד מעניין 1 עצמם את הרגישו הם כיצד ? אלה היו אנשים סוג איזה האויב . תבערה, מסביב לא-אנושית : מפלגתית שנאה שכזאת, בלתי-נשמעת עקשנות בנפשכם הישרף וצועקים : ושמחים באקרא יושבים הם ואילו קרוביהם, בתי גם בוערים בוודאי — מעניין ראיון המחפש כעיתונאי פשוט — מה יודע מי נותן הייתי באמת ! תישרפו לא אלה כי למשל, אני, בטוח רוחם . למצב ולהקשיב אחת שעה אתם לבלות יכולתי לו היו בוודאי עצמם לבין בינם בדברם הנכרי . האויב של נלהבים ידידים וכלל כלל היו אחד כל לזה, זה מספרים היו ; הבלתי-נימולים נושאיה ואת יוון חכמת כל את מקללים כיצד שלהם, היהודי המבטא על מהם צוחקים היו כיצד — הזר העם אצל המר מנסיונו זה כל אך — המתיוונת להתלהבותם לעגו כיצד הטובה, הגויית החברה מן אותם הרחיקו להיות רוצים "אתם בנפשם . שקינן ה״להכעים" יצר לעומת וכאפס כאין בעיניהם היה יראו כן, אם ? עולמית במעצמה להילחם רוצים אתם י עם להישאר רוצים אתם ז גיבורים ! ״ לכך ראויים בהחלט ואתם : אתכם ישחקו לאבק — הם ומי אתם מי לכם, לאהבת אצלם הופכתמרדכי שנאת אשר כאלה, לאנשים אצלנו קוראים"צפרדעים" בכל תראום מסביב, הסתכלו-נא עמם . חורבן — היא לגבם ביותר הנעלה והשמחה המן, בעבר . מאשר מרובים הם שכיום אפשר מקום ! ( שם ) ¥ היהודי האגף אנשי היווסקציה, את ז׳בוטינסקי מנה ההווה מן כדוגמאות יתירה בלהיטות הציוני□ אחיהם את שרדפו ברוסיה, הקומוניסטית במפלגה קיומה מהות "שכל שלום", "ברית אנשי את מנה כן הגויים . עמיתיהם מאשר לעם" . להיות לו ולעזור הערבי העם את לשרת משרתים, להיות — היא דוגמאות מוסיף היה בוודאי יותר, מאוחרות בשני□ מאמרו את כתב אילו ג□ אחיה□ של ולחרות□ לחייהם שהתנכלו אנשי-״להכעיס", של וכהנה כהנה כמעט קביעה זו ותהיהתולדותינו . של ביותר והגורליות השחורות בשעות ועומדת במצור הנתונהמדינה מדינתנו, של בהווי שגם נאמר, אם באנאלית, של המבחיל הטיפוס ראש מרי□ אף ולפעמים רווח, ובטחונה, נפשה על אל המתחנפי□ "מיוסרי-מצפון״-״מצפן", אותם בדמות , ” איש-ה״להכעיס ומקרוב . מרחוק נפשנו מבקשי ה״להכעיס" איש 69

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help