sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:177

אינו חטוב" "רע", הוא הרי במלחמה הקשור כל כזה . במקרה כלל קיים אינו ש״עדיף" תדמה ואל לעצמך, תשקר אל-נא — זרים חיילים לעבר יורה שאתה שעה כלל . קיים ארץ- שבחזית הללו ה״אשמים" את אני זוכר יפה מה יורה . אתה שב״אשמים" בנפשך, מתגאה היה אב כל וטובים, פשוטים בחורים תורכיים, איכרים : 1918 בשנת ישראל הלגיון נגד ולא בריטניה נגד לא — טענה כל היתר . לא מהם ולאיש שכזה, ב״קדיש״ זה היה מהם, אחד הרגו עת הביתה . . . אחת : שאיפה אך היתד . מהם אחד ולכל שלנו, אפילו ואולי ז משלנו אחד הרגו כאילו בדיוק, מידה באותה ואדם, אלוהים נגד פשע לחשב, אז התחלנו אילו מתנדבים . לפחות היו הלגיון שאנשי מכיוון יותר, עוד גדול חטא הרשה-נא אז "טוב", להיות אתה רוצה למדי : פשוט היה החשבון הרי — עדיף מה תקווה . חרות, ארץ, בית, : עליו להגן למטרה לך הצבת אשר כל על ותוותר שיהרגוך במצב, נתון אתה כאשר הקטנה" . זו את לך בחר רעות "משתי אומר : היה הרומאי גרוע מה בלבד : אחת שאלה להציג אפשר כוח-הזרוע, — באשמתנו שלא — שולט שבו ההכרה ובהתגברות היהודים בהרג בשקט להתבונן להוסיף בהבלגה, להמשיך ממה ? כולו ובעולם האנגלים שאצל כך, עם ולהשלים הננו, הפקר שאנחנו הערבים, בקרב כבעל-ברית בחשבון להביאו כדאי שלא סמרטוט, בוץ, הננו שאנחנו הרושם יתחזק ? סכנה בימי לכל הכול, שבו לעניין ב״קלות" להתייחם לאיש מייעץ ואיני קלה בעיה זו אין לדידי הוא אי-פעם,עליהן שמע שהעולם הסיוט, צורות מכל הגרועה אולם סיוט . הוא צדדיו, הפקרות של המסורת היא הגלות, תכונות מכל השחורה והגרועה, ז גלות ששמו הסיוט לתופעה מם . כל משלמים אין ועליו איסור, אין לשפיכתו שביחס המותר, הדם היהודי, הדם : בארץ-ישראל קץ עכשיו הושם זו ) 218 — 217 עט׳ ״בסער״, כרך 1939 . 7 . 19 מאמענט״, ״דער ( ״אמן״, * * ראה לא שבזמנו במאמר ז׳בוטינסקי נתן הנידון לעניין ביותר וחריף עז ביטוי : בארץ הצנזורה אימת בגלל ספק ללא בעברית, אור הנואם כאילו "כותרת", ניתנה בווארשה אחד נאום על אחת עיתונאית לריפורטאג׳ה ואין נואםאותו אמר לא זאת גוזמה, זוהי להבלגה . שמטיף מי כל לבוגד חושב נפשות יימצאו אם — ייחשבו מהם גרוע ואף ופושעים שכבוגדים אמר, רק הוא דעתו . זו וכל ההבלגה, את השובר יהודי, בחור שיתפסו בעת אשר — בעם-ישראל כאלו מרופשות הגרועים ואף והפושעים הבוגדים ההם, — מפשע חף הוא כי ויכריזו עליו יגנו היהודים לאותן פרט המפלגות, ובכל כולו בעולם היהודי המצפון כי "חייב ! " . לומר : יהינו מזה, כזעקת-כאב, כמוה ההבלגה שבירת כי בדעה, הוא הנעדרות-מצפון, מרופשות נשמות כל לשפוט חייב וכך בסטה ! — ו אשם לא הרעב : את השביע למען לחם כגניבתכמוה ותגבת חבלגח 177

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help