sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:398

ממד מקבלי□ אבל בכלל, קולוניזאטוריי□ תנאי□ לגבי אמורי□ ז׳בוטינסקי דברי : היהודית להתיישבות הערבי□ התנגדות לנוכח ביותר, חשוב נוסף, לידי לבוא עשויה הציונות מטרת הבאים : העיקרים על מושתתת יריבינו של התיאוריה בארץ- ומפעל--ובניין בגלות כספים איסוף על-ידי יהודית, אנרגיה על-ידי פשוט הגשמה כבר הערבים תועלת ! ללא כמעט או לגמרי זה בהקשר הן פוליטיות תביעות ישראל ; לנו ואל בשבילם, גם תועלת בכנפיה נושאת היהודית שהקולו׳ניזאציה לדעת, נוכחו הערבים . מצד סכנה בחשבון לקחת בעינינו . חן נושאת שאינהמפני לא זאת, תיאוריה שוללים הרוויזיוניסטים, אנחנו, "לשכוח היהודי העם היה יכול אמנם אילו מאוד, נעים זה היה בעינינו . חן נושאת כן היא נעים זה היה בארץ-ישראל ; השקטה הכלכלית לעבודה כל-כולו ולהתמסר פוליטיקה" להוסיף לנו ושאין לידידים, לנו היו שהערבים להאמין, לנו היה מותר אילו יותר, עוד גילוי . לידי התנגדות אותה לפנים באה בהן פראיות, צורות ובאותן בהתנגדותם ולהתחשב כוזבת . שהיא — הוא שבה, היחידי האסון מאוד . חמודה תיאוריה זוהי לא, : ״קשה״ שהיא אומרים, אנו אין כלל . ייתכן שלא דבר היא פוליטיקה״ ״ללא התיישבות תיתכן . לא היא ® ) 1926 אפריל , 1 וועג״, נייער ״דער הקדמה״, א ( ״במקום * הציונית שבפעולה המדיני היסוד הוזנח בה בתקופה, נאמרו הנ״ל הדברים ד״ר דאז, הציונית ההסתדרות נשיא של הלך-מחשבתו לעין-כול . בולט בשיעור המסגרת את היהודי□ לרשות העמידה הבריטית שהממשלה היה, וייצמאן, חיים למלא היהודי□ על ומעתה והמאנדאט, באלפור הצהרת בצורת המדינית ייכשל, ואם עז" ) . ועוד דונאם "עוד : לסיסמה ( בהתאם ממשי תוכן זו מסגרת ומדיניותה, הבריטית הממשלה על לא האשמה תרבץ הציוני, המפעל חלילה, בתחום מחדליו ועל הציוני לאתגר אי-היענותו על היהודי, העם על אלא הכמותית דלותו בכל בארץ היהודי היישוב את שראה ז׳בוטינסקי, העשייה . המימשל, על השפעתו ובאפסות שלו ה״מוראל" של התלולה בירידה והחומרית, להיחלץ — העם את לעורר כדי בו יש רב-תנופה מדיני חזון רק כי האמין, : גדולה לבנייה תחבולה, אין הקלה, אין בציונות . קפנדריא אין נפשי : חי האומללים, אחי — לוהטת שמש עקמומיות, רב, חול — הדרך קשה לעכו מחיפה בלבד . דרך-המלך יש תהיה . לא קפנדריא בציונות אצלנו גם אין . וקפנדריא הדרך, זוהי אבל פורה זה יאוש לעשות . היטבתם — קפנדריא מלבקש התייאשתם אם : לכם להגיד ובאתי — ללבבות חודר היאוש שבה זו, ובשעה עוד . תקום ולא מתה בטחתם בה והאילוסיה הוא, ראשו ירכין — דל-רוח עם ישישה, לאשר . המשול עם י קיומו את וימשיך עם יעשה מה של עם לגבר, המשול עם לי . אבדה ארצי גם — האילוסיות את איבדתי אם ויאמר : יעמדו הזמנים מן שבזמן גבוה, הר לבנות ההיסטוריה ממרומי הוטל שעליו בנאים, 398 מעשית זציזנות מדינית ציונות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help