sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:67

בהגנת דווקא טמונה האמיתית מהותה אך הרוב, החלטות את לבצע ספק, : יחידים של מיעוט — המיעוט העילאית היצירה הוא היחיד ביותר . הגדול הערך ביותר, העליון המושג זהו — יחיד אלוהים" וכדמות "בצלם נוצר הרי היחיד הטבע . של הבדלים עוד אינם ואלה ההשקפות, להבדלי היסוד כיום הוא היחיד של לתפקידו היחס וחוסר-פשרה . קנאות של המסקנות בכל המלוות דתות ממש אלא בלבד, הרמשים- של חייהם אחר שנעקוב הדין מן הללו, ההשקפות מן באחת דנים כשאנו החומרית, בטכניקה התפתחות מגלים הללו הזעירים היצורים באפריקה . הטרמיטים על-ידי מוקמים נהדרים בניינים במפגרים . נראים בני-האדם, אנחנו, אליהם שבהשוואה באופן עובדים הם ואוזניים . עיניים — החקירות שמראות כפי — החסרים האלה, היצורים הכול . נעלם בכך, רצונה מביעה זו וכאשר מלכתם-מנהיגתם, של פקודתה לפי אוטומאטי עצום . אורגאני מנגנון זהו — והאדם מנגנון, היא החברה כי סבר, אשר כיוון, היה 17 ה- המאה של בפילוסופיה גם למצוא ניתן זו פילוסופיה של יסודות זה . ממנגנון חלק אלא אינו — היצירה בחיר ורק ממלכתי-חברתי, מיכאניזם של חלק כאן הוא האדם : הקומפאשיסטית בדוקטרינה לעבוד . האדם חייב הזה המיכאניזם את את לשרת צריכה המדינה היחיד . את אלוהים ברא בראשית אומרת : שלנו המסורת בכוחו הכול, הואהיחיד זו . השקפה מייצגת היהודית המסורת להיפך . ולא היחיד, רק האלוהות . של המעלות לכל להגיע בכוחו ביותר . העילאיות התכונות את להשיג בדבר הידוע הסיפור נמצא שלנו במסורת הרי האלוהים . לבין בינו המבדיל הוא האלמוות עם שרית ( "כי זה ממאבק כמנצח יצא כשהאדם באלוהים, האדם של מאבקו ותוכל" ) . - - - - - - אלוהים מנגנון . של לחלק להופכו מותר יוצאים-מן-הכלל במקרים רק חופשי . להיות נועד האדם : הדבר נחוץ פעם לא למכונה . ליהפך צורך של במקרה היכולה חברה הריהם עם אומה, חרות . — להשיג כדי ומהפיכות מלחמות עורכים ממשלה פירושה — רוב על הנשענת שממשלה האומרת, זו היא מוטעית . . . דעה בממשלות, מאבקים של היסטורית, התפתחות של תוצאה היא כזאת תפיסה דימוקראטית . אמיתית . דימוקראטיה זו אין אך מיעוט . על-ידי שהתנהלו החופש . את לשלול יכול רוב, על-ידי הנתמך שלטון גם חופש . פירושה — דימוקראטיה דימוקראטיה . אין שם — הפרט לחופש ערובות שאין ובמקום משטר, לצורת להגיע צורך יהיה היהודית במדינה למנוע . הדין מן הללו הניגודים את חסר-הגנה . יהיה לא המיעוט בו אשר המדינה . של העניינים מהלך על השפעה למיעוט להבטיח היא, חדימוקראטיה של מטרתה אלוהים" . וכדמות "בצלם שנבראו מיחידים, אלא מורכב אינו מיעוט סוף-סוף ) 1938 . 10 . 21 ״הירדן״, החברתית״, ( ״השאלה אינדיוזידגאליזם 67

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help