sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:66

לשירות חייו ואת "ריבונותו" את הטוב מרצונו ישעבד שהנהו,כפי וחצי מיליארד בין בלתי - כתוב חוזה מעין ייווצר זאת בדרך ולטובתו . הכלל יתפרץ הרי זה . כגון חוזה בלעדי 7 הם ל אחרת ברירה וכי שווי-זכויות . מלכים ודאי, כולם . על הקץ ויבוא הזולת, של שלטונו תחום לתוך מהם אחד כל מיליארד באשר פיקציה, בבחינת אלא איננו החוזה עניין שכל לטעון אפשר דווקא ברם להכרח . ייכנעו ופשוט עליו ידעו א ל אפילו " ם , מלכ ״ ה , וחצ והן לקוף, אדם בין המבדילות הן — ז׳ הסביר כך — אלו ין מע ״פיקציות״ . המוסרית הקידמה צורות כל ביסוד המונחות כל תכיר שהיא צריך לאמור, המוסרי, במובן היא ובריאה נכונה שה״פיקציה" רק חשוב מתקבלת ה״משמעת" . . הוא . לרצונו אלא רצון לשום נכנע אינו אשר מלך, בתור בן-אדם העצמית" . "המשמעת במובן רק הדעת על צייכה ~ העצמית הכרתו פרי התחייבויות, על רק חותם שהמלך — הזאת התפיסה מתוך מדינית למשמעת גם אלא התנדבות, מתוך מפלגתית למשמעת רק לא יסוד לשמש משמעת את להכריז באילו יש ממש, מכל בעצם הממשית הזאת, ה״פיקציה" בשם : הכרה והסכמה . רצון מתוך משמעת בתור המדינה הוא המדינה מוסד הטוטאליטארית . המדינה שלילת למעשה, משמעה, הזאת התפיסה ציפורניים, חיתוך או שערות כסיפור לגנאי ) דווקא ( לאו המובן באותו נגד-טבעית תופעה ונורמאלי בריא היותר המוסד המידה . על להפריז אין אבל הכרחי, מאלטום : תורת או של במקרה רקהפועלת מדינה כלומר מינימום", "מדינת הוא המלכים לכל ביותר והנעים במידה רק בת-החורין העצמית התבטאותם תחום את מגבילים המלכים ממשית . נחיצות אנשים ששני כשם כלומר, — בטבע אי-החדירה חוק בכוח פשוט מזה, להימנע אין בה ההבעה להגבלת יסוד כל למשל, אין, לפיכך אחד . כסא על לשבת למעשה יוכלו לא שלי ה״הן" — בו שולט אינו ואי-המדידה אי-החדירה חוק הרעיונות : בתחום העצמית "לאו" . מלהכריז בעדך מונע אינו בימי יתירה . גמישות דרושה המדינית, ההתערבות "מינימום" מהו בהגדירנו כמובן, כשם — הזה ה״מינימום״ בהרחבת צורך להתעורר עלול כמדיני ) ( כלכלי משבר או מלחמה "בכלל", "בכלל" . ולא יותר, ולא המחלה, לשעת הרופא : לשלטון מתמסר שחולה המושג של אחר סינונים או שלווה, אנארכיה הוא בן-אדם של האינסטיקטיווי האידיאל . . בדימוקראטיה . להכיר יש להגשמה, ניתן אינו האידיאל עוד כל "פאן-באסילייאה" . • לאידיאל . קרובה היותר כבצורה ) 219 — 218 עט׳ וחברה״, "אומה כרך , 1938 [ ב׳ ] ״ . המשק לתורת ( "מבוא ¥ של בפריסמה הדימוקראטיה של מהותה את ג□ אפוא ראה זיבוטינסקי ללא הוא, הדימוקראטיה של העיקרי תפקידה ה״אינדיווידואליסטית" . תורתו המלכים . כל שלטון : יוונית • אינדיתידואליזם 66

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help