sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:396

לאדם לו די והר . ועמק פינה אותה ואם כולה . אין — אנגליה או צרפת החכמה את ילמד למען הקדוש-ברוך-הוא של בעולמו שיסתכל או איטליה שמה יסתכל, שבה הקדוש-ברוך-הוא, של מעולמו חשוב . זה ) 363 עם׳ ואמנות״, ספרות ״על כרך . 1934 ברוח״, אם ( ״כי ¥ שנולד מי רק עשוי כך לחוש - והר״ ועמק ומים אוויר כמו היא ״הציונות השכיחות הסגולות דווקא הין שלא מיוחדות, בסגולות שניחן מי או ציוני תסביכי מכל המשוחרר היהודי, את מנה ז׳בוטינסקי הגלות . יהודי בקרב : ההגדה של החמישי כבן והציניזם הסקפטיציזם אשר חמישי, בן גם ואולי ההגדה, של הבנים ארבעת שוכנים אני,מאמין נשמה, ^ כל אחר בזה חמשתם ) , ( או ארבעתם עם מזדהים ומחכימים, כשחיים אותו . שכחה ההגדה התם כלומר בבנים, הראשון אולי הוא להיפך, : ביותר החכם כלל איננו ה״חכם" זה . את לו ו״הסבר" ולך — קושיות ומקשה שאלות שואל אגודלו, את מסובב הוא שביניהם . רבים אשר שלב, ה״רשע" דווקא ממנו צומח קרובות לעיתים ומדוע . כיצד הכול, לכרסם מתחילים בו שלב, אותו : עליו לעבור חייבים ביותר, המסורים הציונים אף מאתנו, חזקים, הערבים קטנה, הארץ ; הסקפטיקאי את לשכנע עשויות אינן הוכחות שום ספקות . טיפשים ? . . . תהיו זה מדוע דבר, שום יצא לא המעשה מכל רוצים, אינם האנגלים שלום" ) . "ברית איש לעצמו קורא הוא ( ואז רוכש-השקל נשאר כזה "רשע" לפעמים מבקשת הנשמה ואז ולהתפלסף, ולדרוש מלחקור מתעייף המוח כאשר בא, השלישי השלב אני נחת הגימנסיות, ועל החלוצים על הפרדסים, ועל הכרמים על לי ספרו נחת : מעט של השלב הוא הארבעה מן והחכם והנעלה "תם" . של השלב זהו : בנחת ולהאמין מבקש הנחת, על לו לספר אתה יכול : מלאכתו את ועושה מחריש הוא : לשאול״ יודע שאינו ״מי מצרים, יציאת של ההיסטורי ההכרח על דיסרטאציה בפניו לשאת אתם יכול תרצה, אם את לאלה . זקוק אינו עצמו הוא אולם בראשו ; יניד ואפילו יקשיב הוא — תרצה אם לנעלה אני חושב לשאול" יודע "שאינו של הדרגה את אלה . בלעדי גם יעשה מלאכתו לאדם נמאסה כבר כאשר אליה, מגיעים אינטלקטואלית : מבחינה דווקא נעלה מכולן, . . . . פלפול כל הוא וזול קטנוני כמה עד הבין, כבר הוא עצמו . של ההתחכמות : ההגדה שכחה אותה חמישית, דרגה בגרות, של נעלה יותר עוד דרגה שיש אפשר ברם, קיימות שאין יודע, הוא מראש כי לשאול, רוצה אינו שמראש — לשאול״ רוצה ״שאינו צרפת האם כך, על קושיות צרפתי לאיכר הקשו-נא אותן . לשאול שצריך שאלות, כלל סכנה בעת עליה להגן חייבים אם בלתי-תלויה, מדינה שתהיה הוא בדיו אם ארצו, היא נכי-הרוח רק "בעיות" . לא אכסיומות, הן אלו הרי בצבא ? לשרת צריך זו למטרהואם ול״הוכיחן" אותן לחקור שיש ל״בעיות", אותן עשו הגלותית, הפסיכיקה בעלי הללו, ובאוויר : כאור כמוה יהודית מדינה צמא ? רעב, אור, אוויר, "להוכיח" חייבים האומנם ובאסטה ! — עומד אני כאן העולם, אור את ראיתי בו מיום זאת יודע אני היא . שלי 1933 . 7 . 20 סאמענט", "דער החייל״, ( ״ברית טבעית צטנות 396

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help