sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

היתד . ביותר והמסוכנת מתשובת תטענו . . 1920 שנת , פא הגווד על " הןןינו 0 נ״ן צא 0 נ תשובו . רק קיימת ו,ערבים . את ל",, ולא ם , וד , י , ה א" לזיין "צוק-ןן" אין זו : טענה על אחת ואת . עושים אינם תי״ווים ,לו וא . 0 ק״י ש ם ש-ני מ״קי-ים הערבים בי לה,,בית . א-שי ם ודע אלא נטרפת, דעתם אין ההתקפה, בעצם אפילו והיהודים, או . "או עשור . הזאת התשובה אך ומסוכנת : מרה היא ההבלגה זדי דבל ואם מזל ! . להעלותה עשויה דיז ^ ח די ^ ^ ורל , ההגנה ראשית את לפחות שתקים המנדאט, ממשלת אצל לפעול בידינו ויסייע ינוצל הזה . המר המחיר יהיה כדאי החוקית, שהיא אומר, אני אין ההבלגה . לנו לעשות יכולה הזה השירות את ______ יבוא המאורעות אחרי כי תקווה, קיימת עוד כל לעשותו . בכוחה יש אך אותו, תעשה טעם ש י _ עבריהגנה כוח ןיןקם כראןי ןיןצג ^ לטןב שעוי זאת ללא-נשוא . עד מקריב העברי שהנוער הגדול, המוסרי בקרבן - - - - - - הזאת התקווה בלא אך ) 1936 . 7 . 12 ״הירדן״, ? ״, מתי עד הישוב ׳הבלגת׳ ( ״ ¥ נסיוני, באורח לדבוק, ז׳בוטינסקי את שהניע טאקטי, שיקול אפוא זה היה ביטוי נתן שבהבלגה לטעם והמוסרית העקרונית לגישתו ההבלגה . במחדל : תרפ״ט מאורעות לפני עוד , 1928 בשנת מזהיר להתווכח מיותר יהודים, ולהרוג להכות האופנה בעולמנו חלפה לא שעדיין כך, הטובה העצה מהי בלבד : אחת קושיה למעשה, כן, אם נשארת רואה . עיוור אפילו זאת שונאים תרומפלדור של שיטתו מתנגדי שגם לשכוח, אסור כי כזו ? אופנה נגד ביותר התחבולה הם, אומרים אבל, פוגרום . של אפשרות מעיקרה לסכל עצה ומחפשים פרעות הוגים עם ביחד מזדמנים הם בכך דווקא . עין-תחת-עין להשיב לא היא ביותר הטובה הלחי שהושטת אומרים, אלה גם גאנדי ; או טולסטוי כגון מאוד, ואציליים מאוד גדולים חזקה . ביד מסטירה-תחת-סטירה מהר יותר מנשקו שבאויבים הרע את תפרק השנייה לא אבל האוייב, בשרירי רק לפגוע עשויה אלימות-תחת-אלימות של שהשיטה טוענים, הם יותר עוד באש להצית היא יכולה הלב ואת הרצון את אדרבא, — ברצונו לא בליבו, שמשפיעה היחידה היא מעשה-אלימות על תשובה היעדר של השיטה ולפיכך, מסוכנת . בעצביו׳ שבליבו, הרעה האש את לאט-לאט ומכבה האלם של הרע רצונו על במישרים האדם של מוסרו על המשפיע דבר לך אין והרי — להתבייש מתחיל האויב בנשמתו ; תמיד . "להשיב" הרצון מן נובע האנושות של אסונה שכל טוענים, הם הבושה . מן יותר מלחמות על מזמן שומע העולם היה לא אי-ההשבה, שיטת את מלכתחילה הנהיגו אילו פרעות . ועל לנכון . אותו עושה אינו עדיין ונאצל נאה דבראבל זו ; הלכה היא ונאצלת נאה הלכה אין הגלות . תולדות ושמה : עינינו, לפני מונחת אמת, בה שאין ביותר, הטובה והראיה 174 גהגבח הבלגה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help