sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:171

יעמיד הכול לפגי שהוא תיווכחו, אם לבבכם, ירעד אל החוקר ; של למשחק-המחשבות ; לקדוש מסגרת בבחינת רק הואומה ״קדוש״ הוא המסורת מן מה : העיקרית השאלה את מתגלה כך שאלה . לאותה תשובה במתן פעמים אלף יטעו החוקרים כאשר תיבהלו, אל גידופים שקרים, שטויות, צעקות, אנחות, של ערבוביה מתוך ובוהו, התוהו מתוך האור : השמים . של הבת-קול נולדת — במעמקים ומזמורי-תהילה ® ) 1937 . 5 . 21 וועלט", ״אונזער בריוו״, ( ״א ¥ בערכי□ שלו ה׳יאני-מאמין" את עיתונאית ברשימה ג□ כתב פרק-זמן באותו לא משום-מה גיסא . מאידך ובחופש-המצפון גיסא, מחד הדת של המקודשים : הזה היו□ עד עברי ולתרגום לתשומת-לב זה חשוב מאמר ג□ זכה יגלה ושלא בדעותיו, אמיץ וגם בדעותיו מעמיק גם שיהיה בדין בדעותיו, "חופשי" אינה היהדות כי להכריז, שעלינו או השניים : מן אחד ומלים . קביעות מפני מורא כל על הארנבת כמו רוחנית, מבחינה ויחף עירום תרבות, כל ללא פרימיטיווי, גזע אלא מורכבת הלאומית תרבותנו של שהספרייה בעובדת-הברזל, להתחשב שעלינו או — הדשא כל כמעט מ״סתם-ספרים" . אחוזים בחמישה ורק מ״ספרים" אחוזים וחמישה בתשעים- תרבותנו, של נכסי-צאן-הברזל את המהווים והחברתיים, המוסריים הפילוסופיים, הערכים כמעט או כולם — יסורים של דורות חיינו ולמענם סבלנו, בעבורם העולם, את העשרנו בהם מסורת, של בחוטי-משי ארוגים לגלותו ) , מאוד קשה יוצא-מן-הכלל, יש ( ואם כולם ירושה של כזה הר כנגד השכינה . בקרני והובעו הובנו לאלוהים, אדם בין בשיח נולדו אם האדם, של כבודו השפלת היכן העוול, מה ? ״להילחם״ מה ולשם ; להילחם אי-אפשר אין ? הנצח של ביותר העמוקים בסודותיו הן קשורות המוסריות שהשקפותיו סבור, העם מן המשכיל של ( סלחו-נא ) מסורת אותה — האחרת ה״מסורת״ כאן פועלת כי זה, הקטנה . העיירה בבחינת איננה שחוקת-היסוד : והוא בעצמי, אני חיברתי ה״פירוש״ של אחד משפט ( לא ההיסטורית התפתחותנו של האובייקטיווי תוכנה קביעת אם כי במצע-המפלגה, סעיף הדין "מן פירושו : - מצע כך . על לעמוד מוסיף אני בדיוקם ) . הדברים לי זכורים עבר רק לא יהיה" כך היה, כך הווה, "כך : פירושה שלנו, חוקת״היסוד ; יהיה״ שכך היא כי ממנה, נשתחרר לא לעולם אשר שלנו, המנטאליות מן חלק גם אם כי היסטורי, לידי בה יבואו הלאומית, ישותנו בניית עת תבוא וכאשר שלנו ; באריג-הנשמה שזורה ברצונו כך ועל גאוותנו, אמנם כך ועל ; לא ואם תאבה אתה אם ״קדשים״, אותם ביטוי חוקודיסוד . אצלנונוצרת וכך להכריז, הלאומית בכנסייה לתבוע לו המותר שכן ! כמובן, אחרת ? השקפה תהיה שליהודי המותר יעלה האם לא . - כך ? על אותו יענישו האם כן . - חוקת-היסוד ? שתבוטל הקרובה, המכריעה . ההצבעה בעת אליו יצטרפו לא תומכים מניין אף - בידיך ? הדבר ומסורת דת 171

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help