sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:280

יתירה, קפדנות של בכיוון לא באו המסורתי, הניקוד בשיטת מגרעות באו אם ושלמה . שעליו הצלצולי, העושר הוא רב מה ראחנא, ואולם יתירה . פשטות של בכיוון רק כי-אם ארבעה חטף-פתה ; פתח, קמץ, — ״ a ״ להגה סימנים שלושה המסורתי ! הניקוד מעיד - ״ c ״ להגה ארבעה ; חטף-קמץ קטן, קמץ ״ויו״, בלי חולם ״ויו״, עם חולם — ״ 0 ״ להגה מחודד חוש-שמיעה ל-׳ ? " . שניים ל-״מ",סימנים שני נע ; שוא חטף-סגול, סגול, צירה, צלצוליים, בגוונים עשירה שפה דיברו אבותינו האלה . הסימנים בריבוי מתגלה ועדין כי לאמר אפשר והברה ; הברה כל הבליטו להגה, הגה בין הכי-קטן בהבדל הקפידו שומעים אשר החדגווני, הטירטור באותו שכזו שפה לקלקל חבל במבטאם . "התגנדרו" המחזה . בימת ועל הספר בבית גם לדאבוננו, כי-אם, ובאסיפה, ברחוב רק לא אנחנו סונאטה, על הפסנתרן או הכנר שעובד כמו לאומית . נגינה של והבסיס הגרעין היא השפה מבטאו . שיפור על לעבוד אחד כל צריך כך בפומבי, אותה ינגן מחר אשר ה״נכוף לביטוי דוגמאות או כללים נמצא איפה המבטא, לשיפור הדינים את נקח מאין ן ותנועות אותיות של אותה של המבטאי האופי את "שלו" לעברית לתת מאתנו אחד כל נוטה טבעי, בדרך ערבית, פולנית, גרמנית, רוסית, ספרדית, אידיש, מילדותו : בה הורגל אשר נכרית, שפה תהא-נא הראשונה דאגתנו להיפך : שיטה . איננה זו "שיטה" כי מאליו מובן אנגלית . האלה . ה״אקצנטים" מכל להשתחרר השאיפה איננה זו גם הערבי . המבטא אל מבטאנו את לקרב צריך כי החושבים מומחים יש דיברו אבותינו כי אומרת, זאת אין אבל הן, "שמיות" שפות וערבית עברית טעות . אלא צלצולו, בין ענקי הבדל יש אבל "אחיות", הן ואיטלקית צרפתית גם ערבי" . ב״אקצנט שאינם האיטלקי באלף-בית הגאים יש הצרפתית . של זו ובין האיטלקית השפה של השפות בשתי ביטוין אשר — R" " למשל — האותיות אותן ויש ; ולהיפך בצרפתית, אי-נעים דבר לך אין ואולם לזו : זו קרובות שפות הן ופולנית רוסית גם לגמרי . שונה איננה והדקדוק השרשים קרבת ולהיפך . הרוסית, בשפה פולני כאקצנט אוזן וצורם בטעם תלוי הוא : הלשון במבנה תלוי איננו לשון של מבטא כי המבטא . קרבת על מעידה ההמונית לאוזן לא-נעים או שנעים במה תלוי ההיא, בשפה המשתמש הגזע של ה״מוסיקלי" - - - - — אחר . ועם זה עם של השם הערבים . עם מגע כל לבו היה לא כמעט העתיקה בארץ-ישראל שפתנו פריחת בימי שאינם וטבע, אקלים בתנאי התפתחה הערבי של שפתו בתנ״ך . יקר-מציאות הוא "ערבי" באר-שבע׳ ועד מדן אשר האמות, בד׳ ולא בלתי-מוגבל במרחב ארצנו . לתנאי דומם המדבר בבדידות הקרירה, בירושלים ולא ערב של הטרופי בחום בעמקים, ולא במישור בראשית שונה . הוא הגזע גם מצרים . ובין אשור בין הדרכים פרשת של בדוחק ולא ועוד׳ ועוד פלשתי אמורי, חתי, יבוסי, : כרימון גזעים כנען מלאה הקדמוני הכיבוש מ בסוף אבל חם . מבני ואחדים ואנאטוליה, אירופה של אומות שרידי — מהם ם אחד נבלעו כי אומרת, זאת נעלמו : כמעט או האלה׳ האומות נעלמו כבר המלכים תקופת ובנפשו בדמו אשר התיכון, ים איש בתור העברי נוצר ככה וישראל . יהודה בתוך ברובן 280 ’ עבר מבטא

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help