sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:278

י™- ארץ לפניה עמדה בהתיישבות . עסקה עוד נאשר בהתיישבות, כיום עוסקת אינה העוביב . 0- ת״רות - ריצה לנו יש אנחנו משלנו . לנמרי שונים ותנאים כאמריקה . ידיים ואה לפנינו . גדול מרתק עומד הערבי וה״סזם• בארץ . מהר יותר יתרבה מאתנו סי מיליונים, 5 . 4 - 4681- 3 ( המצרית בדוגמה ראינו שלו התהרות •ריצת- של מהירותה מיליון ) . 14 נמעט - 1927 - כיום מיליון, . ״ 3 _ 1907 ב - מיליונים, 8 . 6 - 1882 ב- הטמפו אה למדינאים" . הראויה "מתינות נדי תוך לקבוע . ינול אתר, לא זו מעי ! בתחרות "אימים" בהליכה אינה תמציתה אמנות-המדיניית השני . הסוסקובע שלן הטמפו את שלך : מנת על לצעוד . עליך מהירות באיזו מדויק . בחישוב תמציתה אמנות״המדינאי "מהירה" . או דווקא . מהירות באותה לצעוד תוכל למען זקוק, אתה ולמה מטרתך, את להשיב ® ) 1927 . 9 . 6 "מארגעךזשודגאל', קאנגרעס", ( ״דער * ■ אחר-כך שנים כשבע עצמו, עניין באותו זיבוטינסקי והוסיף חלילה לא אך — ממושך״ ״זמן פוליטית . מתינות של האופנה בקרבנו פשתה ממושך זמן וכן חערוריות, זהירות השגות של ימים היו שלא בוודאי הרצל של ימיו : הזמנים בכל האחרונות השנים בעשר כן . היו האחרונות השנים עשר ואולם מלחמת-העולם . ימי לא כאילו המקומית ) בפוליטיקה העוסקים אלה הן ציוניים ( הן הציוניים העסקנים כל כמעט דרישות המתונה, המדינאות בשם להציג, ושלא "מדינאים"׳ מעשה להתנהג ביניהם, נדברו במכה הכול את להשיג להיחפז לא ליום, אחד בצעד להסתפק ; מרחיקות-לכת ראדיקאליות . . . הלאה וכן < אחת של המושבעים מצדדיה כל . . . להיעלם מתחילה היא הרי אופנה אותה כי סבור, ואני ( לדאבוני בוגרת מחושבת, איטית, מפוקחת, סולידית, שקטה, מתונה, בלתי-פזיזה, מדיניות להכרה׳ לשוב מתחיליםכולם כי הדבר, נראה התכונות ) , מיני שאר כל מזכרוני נעלמו יוצאת-מן-הכלל יוצאת-מן-הכלל, שהיא בעיה, לפתור אין ובאנאליים רגילים באמצעים כי כל אתהם ניסו כבר ובמעשה במחשבה תג . ובכל פרט בכל חריגה תי״ו׳ ועד מאל״ף חוזרים הם ועתה חרוץ, כישלון ונכשלו — יהודים להצלת ה״מפוקחים״שמן-הדגים אמצעי הן יהודים, הציל למען המפתיעות : ותגליותיהם את לעולם ומבשרים לבראשית, ושבים ר ? חריגים׳ אמצעים בלבד, הירואיים אמצעים יצלחו בארץ-ישראל, והן בארצות-הגולה בעולם . הקיימים ובסדרים המקובלים בהלכי-הרוח מאבק תוכניות-ההצלה מחברי כי בטוח׳ שאני אומר זה אין "מסכים", אומר אני כאשר מסכים . באופיין ייווכחו כאשר דווקא מחר, מהן יתנערו לא מהם׳ אחדים או כולם המהפכניות, האופנה זה : הריהו הענייןכי לעניין . שייך זה אין כן . וודאי אפשר כן, אפשר המהפכני . ריפורמי . לרב כנזם היהודי מצבנו את הולמת "מדינאות" או "מתינות" סוג אותו של מהפכניות . — שיטותיו הרפתקה, הוא פתרונה פאראדוכם, היא היהודית הבעיה ® ) [ ז ] 1934 מארגען-זשורנאל", ’ מיטלעך, ( "העראישע 278 פאנק

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help