sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:168

לאומד, ואצלנו - ל״מדינה" הוא עילאי ״ן ענ אך . עיהר ״״״ י ^ אן י בעיקר הכופרות או הדתיות השקפותיו ™' 0 ’ '’ ״ ת ' השםצ שבמעינולת ■ ״-נה לא יי™- השפע שמר ת אותו, ומרעילות מתעות ולעיתים מכולן, הטהורה ספק בלי שהיא , ו ז ר«חעה ,«י,»ייי- . , למטיפיה . הדוכן ועל ללוחמיה מקום יפונה שבזירה ה׳ . רוח ) 184 - 185 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך , 9 . 7 1935 רויינה ,«׳׳» . « . » שבז " ייח יו . / , 1935 . 9 , בווינה הצ״ח של בכנסיית-היסוד ( נאום-פתיחה ¥ בלי לאנתקבל האומה" בחיי תורתנו קודשי "השרשת בדבר הסעיף אולם בגלוי ז׳בוטינסקי את שהאשימו יש הצירים . מן חלק מצד נמרצת התנגדות המוני של ליבם את לרכושהמגמה, מסתתרת זה סעיף מאחורי כי בסתר, או באיגרת תוקף . בכל זו האשמה דחה ז׳ באדיקותם . הדבקים ישראל, בית : התוודה כנסיית-היסוד, נעילת לאחר יומיים ערי בנו אל שכתב גלויית-לב, צורך אין ויותר . שנים חמש הרהורי של מסקנה זוהי אצלי ואות . אות בכל תומך אני הוא הרעיון . ritual ב קדושה רואה ואינני וכו׳ הדעה בחופש דוגל עודני כי שאסביר בתורה יש כי יסכים . אחד כל . . . ״ האומה בחיי התורה קודשי ״השרשת : יותר עמוק דווקא אחר, מצד אבל "להשריש" . גם כדאי באמת קדוש ודבר באמת, קדושים עקרונות השרש למה ואז, אתיאסטי, בתור אתאיסטי יתמוך בהם מוסר, ענייני הםהאלה הקדשים שיטה לכונן ואפשר אפשר הוויכוח . עיקר הוא פה דעתי, לפי דת ? של הבאנדארול תחת כי בטוחני עתה ואילו חיי ימי כל אני גם עשיתי כך השכינה . עם קשר כל בלי מוסרית לא אנוש . להשגת שמעל במיסטורין כקשורים האלה המוסר בעיקרי לנהוג יותר נכון העובדה ? את נסתיר ולמה הראשון, מקו׳רנו באמת הוא התנ״ך שהלא — הנימוס מתוך רק הרצל ) . . . בלי להצהירם אפשר כי ( אם הרצל בשם ציוניים עקרונות להצהיר מותר למה ממשהו סלידה ידוע, ממין סנוביות אלא זו אין הלא ? לצטט נתבייש התורה את רק ולמה רק לא מכריע, זה רקלא אצלי אבל וכר . המוניים וממלבושים ב״ז׳ארגון" הקשור אני — הכל-יכול, ואת התנ״ך את הגונה לחברה להחזיר והרצון ה״סלידה" נגד המרד נצליח כי בטוח אינני לנו . נחוץ לעצמו כשהוא הדתי הפאתום מזה : הלאה לכת מרחיק כגון למעטים, רק הניתנת מלידה" "תכונה אלא איננו כבר אולי בנשמות, להחיותו אין שמח . הייתי מאמין, שכולו דור לברוא היה אפשר לו אבל המוסיקאלי . הסאלנט של הממדים את מגזים אינני אבל החרדים ; השותפים עם צרות לנו שתהיינה ספק אבל — מתאימים . בגדריםהזה האלמנט קנאות את להגביל שאוכל ובטוחני ה״צרות״, נפשי . את לשפוך בבוקר בשש קמתי דעתך . מה תמה, אני ) 31 עם׳ , 111 שכטמן אצל מובא ; 1 / 2 / 38 / 2 א מ״ז , 1935 . 9 . 14 ערי, בגו אל מכתב במקור . עברית ( נכתב ¥ בקרב החופשיים מן ולא החרדים מן לא ונחת שקט רווה לא ז׳בוטינסקי פעילה בצורה בו התערב והוא נדם, לא "חוקת-היסוד" על הוויכוח תנועתו . 168 ומסורת דת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help