sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

המערבי, הכותל על הנודע הסכסוך בעקבות ז׳בוטינסקי שכתב הדברים, נפלאים את צייר כך אבות . מסורת לפי לידו להתפלל היהודים של זכויותיהם ועל : ישראל בית כל בעיני הכותל של תדמיתו לעוורים כי — ועם עם לכל נקודות-קודש יש כי אגיד שוב אם בלעג, היום יצחקו לבים כי אומר, אני אבל התרבותי . בעולם כעת המושל הציניזם עשנו ולאביוני-רוח ולשוטים ראה לא תבל מיהודי מאה על אחד אפילו המערבי ? הכותל מהו קודש . נקודות יש אמנם אף המתבוללים, אף נזדעזעו אבל — ימיו דברי את יידע לא מאלף אחד אפילו אותו, ״ 1 מדועאתה, ״המבין : תשאלוני אם זה . אבנים בגל הזדון יד נגעה כאשר שבנו, המשומדים בעיניו יקר אשר והעתיד, ההווה למעריץ עצמי את חשבתי אני גם מבין . אינני כי אודה את המצרף היגיון, בחיים, היגיון יש כי וטעיתי . — העבר חורבות מכל חדש חרושת בית מחר . של ולתוכניות היום של לעובדות קדם ימי של המסורת ) 1929 . 10 . 23 היום״, ״דאר ! ״, מענה ( ״אד-דאולה ¥ להצטרף החברה של ביותר נרחבות משכבות יהודים של ליבם משנככש היהודית, הדת אל בגישתו דראמאטי מיפנה חל זיבוטינסקי, של לתנועתו ניסח בה החדשה, הציונית ההסתדרות של בכנסיית-היסוד לשיא הגיע אשר גאולת היא הציונות "תעודת : הלשון בזו ד ו ס י ה- ת ק ו ח את והציע ז׳ האומה . בחיי תורתו קודשי והשרשת ושפתו ממלכתו תחיית וארצו, ישראל המדינה הקמת ; הירדן עברי משני בארץ-ישראל עברי רוב יצירת : דרכיה שיבת ; ישראל תורת ברוח הצדק ועקרוני האזרחי החופש יסודות על העברית של תועלתם על לה זכות-בכורה זו תעודה הפיזור . וסוף ציון דורשי לכל ציון דברי-שיכנוע לאחר באה זו חוקת-יסוד של אישורה והמעמד" . הקיבוץ הפרט, : ז׳ של מפיו מזהירים בהחלט וישרות מאיד כנות סיסמאות בישראל הלאומית בתנועה שררועכשיו עד היא "הדת הי״ט : במאה מלחמות-החירות של והנשגבה המפוארת התקופה מן הלקוחות דיאלקטית, בתנועה מתנועעת ההיסטוריה אבל לכנסייה" . מדינה בין "הפרדה פרטי", עניין שלטון-הכמורה סילוק זה . בשטח גם נכבדה רוויזיה המחייב למפנה אנו עדים וכיום זו אם מלפקפק, יותר ואף לפקפק, ויש האלהים . לסילוק הוביל הוא אך — הכרח, היה השקפת-העולם מבחינת — פרטי עניין ותישאר היתה הדת אכן, הרצויה . התוצאה היתר . של הבלתי-מוגבל במובן חופשית חופשית, להישאר שצריכה שלן, שלי, שלך, האישית אם פרטי", "עניין זה אין אך לעולמים . קדוש לי שיישאר הקדוש, הוותיק, הליבראליסם מוטלים או הם חיים רוחניים גורמים והנביאים הר-סיני אם אין ! אם היכלות, עדיין יש עם של יקר חפץ או ומכובדת חנוטה פרעה גוויית כעין זכוכית מאחורי בבית-הנכאות בגלל איש יסבול שלא בחינה, מאותה — לכנסייה״ מדינה בין ״הפרדה אכן, האצטקים . ומסורת דת 167

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help