sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:381

­ בפו ז׳בוטינסקי של בדבריו חוזרת הציונות ) של הסופית במטרתה העברית : שונים רומים לא אני תישבעו ? האם — להישבע אתכם יבקשו ואם הערבים, עם שיחה ונהיה אם 1 במשכנתא אמשכן ולא הזה, הבית לי ויקר חם, הוא ישראל לארץ יחסי כזאת . אעשה בעלי של הטראגדיה זוהי הלא לי ? יאמין מי — אחרת אומר ואם חלום-ארצנו . את רעש העושה ישראל עם כי לו, לספר שאפשר הטיפש, את תמצאו איפה שלום" . "ברית הציונות ? הרוב פה להיות בכוונה הנה בא איננו — בארץ וקודח גווע חלוצים, שולח כזה, אמונות . ושתי אמיתות שתי בין פשרה לעשות קשה 1 רבותי ובולט . אלמנטארי דבר היא עליו . יגידו ששונאינו ניסיון, יהיה זה הדבר . יועיל לא אמונתם . גםכך עמוקה, אמונתנו לקטיווית . 1 ק רמאות של ניסיון שהוא ) 32 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך תרפ״ט, בחשון ג' ת״א, הלאומי, הוועד באסיפת ( נאום ♦ : זה נושא על דברו ז׳בוטינסקי נשא כבר לכן קודם שנתיים אף אנלוגיה . מאשר קטיגורית דברי יותר בדברי יהיו אולי סניגוריה . לשם הנה באוני לא או ידידינו צריכים זאת, שיבינו וכדי הציונית . הנפש בתוך מתהווה מה ידעו-גא אבל עושים מה הזאת ? לארץ באנו למה העיקרית : הנקודה את להבין מפקחינו או מפקדינו ולמה עזרה בבקשת לאנגליה שנים שבע לפני פנינו למה ? שואפים אנו ולמה פה אנחנו התשובה האדירות ? הממשלות כל ואת חבר-הלאומים את והטרדנו אנגליה את הסרחנו אנחנו, מיעוט בגלות אחרת : תשובה אין כי ההר, על אשר אלה וידעו-נא — זאת היא ליצור שואף שם, הוא באשר לתפוצותיו ישראל עם וכל נוכרים . של רוב בתוך מיעוט לגו היה כדאי לא העיקרית . שאיפתנו זוהי מיעוט . נהיה לא שם אשר אחת, נקודה רק הערבים, ושכנינו ידידינו עצבי את להרגיז לנו היה כדאי לא אנגליה, את להטריח אחד, "גן-עדן" עוד העולםבכל לנו שיש "גני״עדן" ושבעה שבעים על נוסף ליצור כדי אנו ואם הטרחנו ואם ישמעאל . מגזע אחינו של חסותם תחת השבעים-ושמונה, את נקודה לגבי מיעוט . בה יהיו לא שהיהודים נקודה ליצורכדי רק זאת עשינו — סובלים הכול בלב אבל מכריזים, שאינם ויש עליה מכריזים יש מתון . ואין קיצוני אין זאת נא ואל חדשה . גלות ליצור רוצים אנו אין בארץ-ישראל וכאן גלות, היא גלות אחת . בדעה מוטב אבל בזה, רוצים הכול אומרים : יש זה . על מכריזים אנו להרגיז שבכוונה יחשבו להשתיק היה אפשר אילו אני, גם שמח הייתי מה אילמת . בעבודהמוטב בשתיקה, לעבוד כן, בשקט . וליצור לעבוד רק להכריז, בלי הרעיון, נשגב ומה יפה מה הזה . הדבר את שהוא דבר, להשתיק אין הרי לשתוק . שאי-אפשר מצטער, אני אבל יפה . כך כל זה הרי ב״יודן- הרצל זה על שהכריז אחרי הדבר, מאוחר - כול ודם ק . עצמו ל ע ז , מכר צמו בע כתובה בהם אשר כתבי-הקודש, - כולם ולפני הם, משה זה על הכריז שלו, שטאט' תקוותנו . 381 ערבים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help