sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:50

לנחם מנסה היא כאשר אימון, בה לתתשלא ז׳בוטינסקי הזהיר שונות, גזירות הבריטית,הממשלה עם "משא-ומתן" מנהלת היא שהנה בטענה, העם את : והשיב — שאל ן״ משא-ומתן מנהלים ״הם . . בשלום . מקומו על יבוא והכול משא מנהל אתה כאשר ; משא-ומתן ויש יש אולם משא-ומתן . שמתנהל ספק אין איאלץ הצודקות, דרישותי את למלא תסרב אם : באוזניו ומכריז מישהו עם ומתן כלשהו טעם יש אז, ורק אז, — לעולם, לשכניך, לעמך, יותר, גבוהים למוסדות לפנות משהו . תמיד אולם הרבה, או מעט משהו, להפסיד עלול שכנגד הצד זה, למשא-ומתן הסופי ה״הן" יהיה שלו שה״הן" ערעור, כל בחשבון מביא אינך כי מראש, לו ידוע אם אולם קראו השתדלנים בדור ? כזה למשא-ומתן טעם מה — הסופי ה״לאו" יהיה שלו ה״לאו״ וגם "שתדלנות" . לשם אפילו ראויה זו פעולה אין היום "משא-ימתן" : הזה לדבר ) 128 עמ- ״בסער״, כרך , 1933 המשמעת״, ( ״הפרת ¥ באופנ- אלא צו-השעה, את ז׳בוטינסקי ראה ונסתר חרישי במשא-ומתן לא כשכלי-הנשק המונים, וגם ארגונים גם בה שישותפו מקפת, פוליטית סיווה לרשותו ובאין במספרו, זעום עדיין בארץ היישוב בהיות — שלהם העיקרי שהציבו המטרה בצידקת והאמונה העולם מצפן — מאומן צבא-שחרור : לעצמם במצפונו האימון אחרית את איבדו לא שעדיין בני-אדם היהודי אל באים זה וברגע של באי-ידיעתו הוא הגדול אסונך תתייאש, נא אל באוזניו : ומצהירים העולם של בצרותיו טרוד הוא אולם לאוזניו, הגיע משהו סבלך . של האמיתיים הממדים את העולם שהוא — מאדמתו, אדמהכברת או מפת״לחמו חלק תרצה פן פחדו, גדול וכה שלו, מאמין, אני אין אך עסקי . זה אין : קריאה תוך שלך, זה ממצב עין להעלים מעדיף אל הקולקטיווית הנשמה של ביחסה סוף-פסוק האנושות, של האחרון דברה זה כי העולם, אל פנה לעולמים . אבוד אתה הרי העולם, את תראה זה באור אם כי היהודים : את העמד לאנחותיך . אוזן להטות סבלותיך, אסונותיך, תהום אל להציץ להכריחו נסה . נציגיך מול ״נציגיו״ את ולא כולו העולם את מצבך, מול אל פנים אל פנים העולם - לא עליו ; נמאסו כבר כמה ועד העם מן הללו ה״נציגים״ הם רחוקים מהאתה יודע הרי באוזניו להשמיע שהם, כמות החיים של ההמונית התופעה מול פנים-אל-פנים להעמידו יש ילדיך . את שכנך, את עצמך, את גייס גרונות . ממיליוני היוצאת הקריאה-האזעקה, את קרובים עדים שהנם הלא-יהודיים, שכניך את אפילו והפעולה המחאה במעגל לשלב נסה להם הסבר ממשלתך . את שבארצך . הנאורות המפלגות את ראש-העירייה, את - , לצרותיו הךרך ן ז _ עצמך ; את ל הצי ל רוצה אתה שלד בארץ-מולדתך אלא חשבונם . על שלא ! לפניך להצביע יכול איש אין אחרת שעל מכיוון - יחידה לגאולה, היחידה ) 130 — 129 ׳ עמ ( שם . 50 מדינית אנפנסינוה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help