sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:267

ממאמר לקוחות אינן לאלימות, הכניעה בעניין הנוגעות הבאות, המובאות גם שטר□ ריאליסטים", של "דור ושמו בפליטון המדובר המניין . מן פובליציסטי הרגיל ) , מן ארוכי□ דברי - קישור מצריך המקוטע ( ושציטוטו בעברית אור ראה בבית-קפה . שולחן ליד ישב שבחברת□ צעירים, חבורת על ז׳בוטינסקי סיפר בו : אוזניו קלטו תמוהים דברי□ אולם בשיחתם . להתערב ולא להתבודד ביקש ז׳ את ולבלוע לכבוש ) 1932 בשנת זה ( היה האלימה יאפאן כוונת על דיברו ה□ דיבר הנתקף, על להגן במקום והנה, וחירותו . נפשו עלשעמד מאנצ׳וריה, חבל מכאן התנהגותו . של וה״פילוסופיה" התוקף בזכות דווקא הצעירים אחד נסיונות על גם בעולם . פירוק-נשק להביא לנסיונות טבעי באורח השיחה עברה אם : צעירי□ אותם של השקפתם תמצית וזו וביקורת . לעג דברי נשמעו אלו לא אף אותו, לחתוך סכין לך ואין אותו, אוכל ואינך נקניק ליטרת בידך יש סכין, נם שיניים לו שיש למי יינתן שהנקניק הדין מן — אותו ללעוס שיניים להגיע מנסי□ עמי□ שני כאשר תפריע, אל — זו בדרך להכריע בכוחך אין ואם הצעיריםאחד לימד השיחה בהמשך . . יריות . של הישן באמצעי הכרעה לידי המשטר של לשמצה הנודעת משטרת-הביטחון ה״צ׳קה", על אפילו סניגוריה הטמאה ה״אינקוויזיציה" למוסד וגם נולדה ) , טרם אז ( ה״גסטאפו" הסובייטי נתמלטה ומפיו ז׳ של חמתו עלתה הללו הדיבורים כל לשמע הצדקה . נמצאה . ״ 1 י ו פ ״ : בלבד אחת מלה מהם אחד אולם מבוכה, תוך דו□ לרגע הצעירים נאלמו זו, חטופה מלה לשמע שעלינו מאוד, מצטערים אנו היקר, אדוני "ראה-נא, : והשיב חיש התאושש זו תופעה בעניין בו שוגים שלך הדור מן שאנשים החנפני, הדמיון את להרוס לעולם, משתייכים אנחנו אנחנו . לא אתם, הנכם בעצם, נוער, ׳נוער׳ . הנקראת עברו-חלפו שלנו עינינו לנגד אתם . התחנכת□ שבו מזה ערוך לאין המבוגר ” . . מדי . רבי□ מעשי-אכזריות רעמי לשמע להתחנך "זכה" שלו הדור גם סוף-סוף כי לנוכחים, הזכיר ז׳ היה הוא לגויים . וגם ליהודי□ זכויות העדר של באווירה בקישינוב, הפוגרומים אותו הביאו אלה כל לסיביר . אכזריים ולגירושים שרירותיים לטאסרי□ עד ' לירות ״ללמוד גם בעולמנו צריך ברירה בלית כי ההכרחית, המסקנה לידי הן- ובית-סוהר סכין כי האמנו, לא כן "אף-על-פי חדש ) . אלף-בית הפרק ( ראה הווידוי בא האלה הדברים בעקבות המדיניות" . בשטח השיטות מיטב הן ג□ הושמע לא ממנו ותהומי עז כי דומה אשר הנוער, של בא-כוחו מפי הנורא : האטומית הפצצה ושבר הגדולה והשואה השנייה מלחמת-העולם זוועות לאחר באותם אמונתכם את נתתם אתם כי אחרת, בדרך להאמין מקום היד, עוד לכם - אתם הם ש ! ,יוםוהללו, יום שיבוא עצמכם, * את השליתם אתם סיביר . בארץ ברעב שגוועו זכינו כבר אנחנו ואילו לטובה . ישתנה הכול ואז העולם, לשליטי ייעשו חסרי״אונים, שבימי האנשים, אותם דווקא היום שולטים הארצות בכל זו . תקווה של להתגשמותה ושל כללית זכות-בחירה של האידיאל נתגשם הארצות בכל מרדיפות . סבלו נעוריכם לגאולה הערובה בהם כי הייתם שסבורים גורמים — העם בפני האחראית ממשלה היום, שולטים המוני-עם אותם והנה הישועה, טמונה העם בהמוני כי האמנתם, מובטחת . לאלימות כניעה 267

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help