sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:378

עליון . חוש יותר, עוד גדולה חכמה לפעמים יש אולם סקרנות, - הוא יקר דבר ההגדה הסיבות את לדעת חוקר ואינו מאליו, המובן כדבר העבר, מתוך משהו אדם נוטל שבכוחו יתירים . בדיבורים להפחידה ולא עליה לשמור יש - כזאת חכמה התוצאות . ואת נפש מר- אותו זהו האפור . האיש של היא, ההמונים בן של תכונתו על-פי-רוב, זו, חכמה סת״ם, סופר הסמרטוטר, בתים, פתחי על ביצים המוכר החייט, הסנדלר, דל-מראה, לו, נותרו שעדיין הממורטטות, הרתמות אותן בכל המושך המשולח, הזעיר, החנווני "בונצי-השתקן" זהו הרי בתי-הכנסת . את הממלאים הם אלה — שבת בליל אך ונאנק, נאנח בשר ממציא הגלות, סבל כל את שכמו על שנושא פרץ, של סיפורו מתוך המפורסם אובד, ואינו לאבדון הולך הוא מת, ואינו גוסס הוא לפרעות . וגם להגירה גם אדם מתוך נפש, ׳שוויון מתוך הדעת, בהיסח כמעט אבותיו, בהן שדבקו כשם ת 1 במצו ודבק הוא, אכסטאזה . כל על עולה והיא אפשר אלוהיםשבעיני שבתת-ההכרה, אמונה אותה עיקרי ונושא עם-עולם של עמוד-התווך הואהוא לשאול", יודע "שאינו הזה, ההמונים בן שלו . בנצח שיחשה מוטב לדעתי אך שואל . שאינו מה כל על זה לבן לספר עליך המסורת לפי הנאמנים מן שהוא זה, בן של מצחו על — ודברים אומר בלא - ינשק רק האב, גם פיהו . בשפתי עליו מדבר הוא ואין הקודש, שומרי מכל ביותר ) 129 — 128 ׳ עמ ״פליטינים״, כרך בנים״, ( ״ארבעה - V משו□ ג□ בה היה המעורבת" היהודית ב׳יסוכנות ז׳בוטינסקי של מלחמתו וכוח-הכרעה סמכות ומסירת העשיר העדפת נגד מחאה של המוסרי היסוד שאמנם העני, חשבון על — בלבד החומרי עושרו הוא המדומה כוחו שכל למי : ובתקווה באמונה בהתלהבות, ברעיון, עשיר הוא אך לו, אין מטון הרצל . תיאודור של העל-אנושית דמותו העבר מן ומזהירה עולה כן הימים, שעוברים כל 5 אביונים, אותם אתך, ילכו עניים רק אותו : הזהירו צד מכל בדלפונים . האמין האמן הוא והאמריקניים . הצרפתיים הגרמניים, ה״גבירים" אצל נדבות לאסוף צריכים למענם אשר מפאת באדמה" "מונחים כשה״גבירים" עכשיו, העניים . עם זאת אעשה בסדר, : השיב והוא זאת בכל הם וארגוניהם הדלפונים, הם הרי הכללי, והחרם הפוגרומים הפיננסי, המשבר ודוגמה נם הוא בארץ-ישראל שלהם והיישוב ו״אליאנס", יק״א מאשר יותר עשירים היהודי, ובאידיאל היהודית בלאומיות להכיר העולם את אילצו והם המיישבות, האומות לכל — התרבותי בעולם המדינאים גדולי של שמותיהם עם יחד מצוטטים מנהיגיהם ושמות "רבני-המחאה", של שמותיהם היו מה אותם, ושאלו יהודים מניין אתם קבצו ועתה יזכור . לא הזה המניין מכל ואיש גדול העליז . ה״קבצן" שיר הימנון : ■וכותב מתיישב הייתי יהודי, משורר הייתי אילו שלא עליז, שיהיה אחד : בתנאי אולם — ה״קבצן" מעלתו הוד ה״קבצן", הוא ועצום ירא שלא "מלמעלה", למנהיגים יצפה ולא בעצמו, האמונה את יאבד שלא ידיו, ירפה 378 עניים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help