sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:158

וכשהלך מצריו . באופו בו להשתמש יוע אל א אבק - השוי-ה . את המציא לא נפוליאו, ממנו . לעשות שהגדילו אחרים, הופיעו- - ה״סיפוח" לפני רב זמן אתה מאוחדת אוסטריה היתה זו ומבחינה — גרמניה אחר, מקום בשום ולא שם, המודרנית . האנטישמיות של העיקרי בית-היוצר תמיד ד״יתה אלא דתיים, מטעמים נובעת אינה ליהודי שההתנגדות העיקרון, והוכרז התגלית נעשתה הועלתה אחר, מקום בשום ולא שם, דתו . את המיר אם גם אותו לרדוף יש ולכן גזעיים, שנאת > נתקבלו לא אחרת אומה בשום מדעית . פילוסופיה של למדרגה האנטישמיות אחדים, מהם באמת, חשובים רבים אישים על-ידי הלך-מחשבה, בתור בגלוי, ישראל בגרמניה, . . . הרוח עולם של שונים בשטחים מורי-נתיב בתור הראשון המקום את התופסים אותה האנטישמיות, של המעשי לצד ומשוכלל מודרני אופי ניתן אחר, מקום בשום ולא הגרמנים ביוזמת הועלתה ועתה ארעיות, לפרעות-רחוב נטייה אלא היתה שלא אנטישמיות - - - - - - מדינית . שיטה של למדרגה של חיסולו ועם פקודה, על״פי רק אנטישמיות מגלים הגרמנים כי לומר, היא שטות - - - - - - לגמרי . ישכחוה — זו פקודה תבוטל כאשר הנאציזם, הרעה החיה חרצובות את לפתיח פקודה לבוא היתה שצריכה וודאי פקודה" ? "לפי רבת- ומה ; פנימה שוכנת אמנם הרעה שהחיה הוא, העיקר אבל ; בחדרי-הנפש השוכנת זו ! רעה חיה היא ראשים להגיד, אין ואורגאני ; מתמיד באופן אנדמית", כמחלה בגרמניה, מקננת האנטישמיות מושרשת היא אין אחרת ארץ בשום אבל ; בגרמניה קר קיימת שהיא פנים, בשום כמובן, הרי תורת-הנפש, חוקר ולא סוציולוג לא אינו שהמחבר מכיוון בגרמניה . מאשר יותר בקיומה . לכפור יכול כזבןאו טיפש רק אולם התופעה ; את להסביר ינסה לא כמובן, זה . אנדמי למדווה יסודית תרופה שום להביאבכוחה אין הנאציזם תמוטת לעבר המטולטלת "תנודת תבוא המלחמה שאחר ולהניח, למדי ריאליסטיים להיות עלינו להכות רצון תשובה, הרהורי אי-אלו בהמון יתעוררו היטלר, שילך שאחר ייתכן השני" . מטעמים — בחלקה תתעורר זו נטייה האנטישמי : מיסבא-ההוללות על ״על-חטא״ התת-אנושיית החייתיות, בצורות כנה בחילה מתוך גם ספק, כל ללא ובחלקה, תועלתיים, - - - - - - הרדיפות . שלבשו דם . של טעמו טעמה והיא הרעה׳ החיה חרצובות נפתחו בינתיים - - - - - - אבל ) 41 — 37 עם׳ . 1940 ישראל״, עם של ״חזית-המלחמה ( ספר מאוחרת . • 158 גרמניה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help