sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:371

את ג□ לכבוש דעתו, ז׳בוטינסקי נתן כבר זה מכתב כתיבת לפני מספר שנים להקנות הציע הוא העברית . השפה לימוד לרעיון בארצות-הברית היהודי הנוער שנה . מדי בהם לשהות מורגל באמריקה שהנוער במחנות-הקיץ, השפה את שהשתמש המוטיוואציה, מן הד עולה מחנות-קיץ, לאותם שהקדיש במאמר, : ברוסיה עבריים בתי-ספר ייסוד למען מאבקו בעת בה שיזכיר מעורר, גורם חיים, שבה בסביבה, אין אם רבה, ובמהירות שוכחים, העובדות את שושלת- לבין בינה יש קשר מה — בגולה שלכם או שלנו ילדינו יחיו בה והסביבה אותן . במגנצהי קידוש-השם על המתים לבין או המכבים של המלוכה זה דבר טרחת-חינם . בכלל זו אידיאות "לשתול" כי אני, חושש לפעמים ואידיאות . . . מנער ודור דור שכל זה, הואהרי תוכנה האנושות של הקידמה כל איש . בידי עלה לא שלו . המפורסם לרומן טורגנייב קרא ובנים" "אבות הוריו . של עולם-המחשבות את מעצמו וכך — הצעיר של בחינוכו כאבן-פינה להניח האב רצה דווקא שאותו בעיקר,כופר הבן הדבר, יותר בטוח שמא כלל . "להתחיל" לא לדחוק", "לא מוטב אולי העולם . מתקדם בוקר מדי להתרחץ ולאדיבות, ליושר עצמית, דוגמה על-ידי הילד, את להרגיל פשוט ההתבוללות ועל ציון על חושב הוא מה בכך, להתערב ולא — האכילה בעת כראוי ולהתנהג אני זה, בדבר בטוח איני בעצמי מבוסם : עיקרון כעל כך על ממליץ איני קרים ? ועל הרצינות . בכל מדבר אני אולם — ״שמא״ אומר כבעניינים שלי . המורה אלי דיבר בה השפה החינוך : מן וקיים נשאר אחד דבר רק ההוכחה הוא דורי — בשבילי התוכן . מאשר יותר חזקה כאן היא הצורה בחיים, רבים שכחנו ; הרוסית, בגימנסיה המורים לנו שסיפרו מה של התוכן את לכך . ביותר הטובה השפה אבל צחקנו . עצמה, בכיתה אז, כבר בתוכנו, להשריש ביקשו שהם לרעיונות שם . יקרה מה לנו, איכפת לא ; מזמן זרה היא רוסיה מאתנו לרבים אותנו . ״שבתה״ היא בקרב הרחק מפוזרים מתגוררים אנו כי אף שבמוחנו, פינה כל אל דבוקה השפה ואילו עיתונים אנו קוראים מיכאנית, מרצוננו, שלא הרוסית ; מן שונה היא ששפתם עטים, לארץ לעד קשורים להיות השפה אותנו מכריחה וכך ברוסית, לשיחה מקשיבים רוסיים, דאשתקד . כשלג מאתנו רבים מעניינים שבאמת ולעם, עשוי לא הניצחון באמריקה, במיוחד ואולי שלנו, הגולה בתנאי שאצלנו מודה, אני הוא . טוב דבר הניצחון מעשר גם אולם שלם . ניצחון להיות לעולם © ) 1926 . 7 . 26 זשורנאל", "מארגען קודש״, לשון און ( ״זומער-קעמפס V דינקותא גירסא אשר בהורים, ז׳בוטינסקי הפציר שמעבר-לי□ אחרת ביבשת גם העברית, השפה את לבניה□ מלהקנות להסס לא מליבם, נשתכחה טרם ז׳ הטיף אשר את כי לזכור, יש ( אגב, "קשה" . לכאורה, הוא, זה כשדבר שלו . ) בביתו עצמו הוא קיים אחרים, להורים בגלות עברית 371

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help